دانشگاه های برتر انگلستان در رشته علوم کامپیوتر

دسته بندی: عمومی

2021/04/12


در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS که اخیراً منتشر شده است، 601 دانشگاه برتر در رشته علوم کامپیوتر وجود دارد. که 50 دانشگاه برتر علوم کامپیوتر در کشور انگلستان برای انتخاب وجود دارند. رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس چهار شاخص است: شهرت علمی، شهرت کارفرما، استنادات تحقیق در هر مقاله و شاخص H - راهی برای اندازه گیری بهره وری و کار منتشر شده یک دانشمند یا ساینتیست). می توانید جزئیات بیشتر در مورد روش رتبه بندی موضوعی را در اینجا پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ده دانشگاه برتر تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در انگلیس، ادامه مطلب را بخوانید.

 

دانشگاه های برتر انگلستان در رشته علوم کامپیوتر

موسسه

رنکینگ جهانی

رنکینگ محلی

شهر

دانشگاه آکسفورد

5

1

آکسفورد

دانشگاه کمبریج

6

2

کمبریج

امپریال کالج لندن

14

3

لندن

دانشگاه کالج لندن (UCL)

17

4

لندن

دانشگاه ادینبورگ

23

5

ادینبورگ

کالج کینگ لندن

51 – 100

=7

لندن

دانشگاه منچستر

51 – 100

=7

منچستر

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

101 – 150

=10

لندن

دانشگاه وارویک

101 – 150

=10

وارویک

دانشگاه بریستول

101 – 150

=10

بریستول

 

= 10. دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول امسال رتبه دهم مشترک انگلستان را به خود اختصاص داده است (1010-150 در سراسر جهان)، که بالاترین امتیاز را در استنادات تحقیق (Citation) به ازای هر مقاله دارد، که نشان دهنده قدرت تحقیقات دانشگاه است. پروگرم کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه بریستول به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در یک پروژه گروه نرم افزاری کار کنند، جایی که شما با کمک یک مشاور صنعتی برای تحویل اپلیکیشن به مشتری کار می کنید.

 

=10. دانشگاه وارویک

دانشگاه وارویک همچنین امسال در رشته علوم کامپیوتر در رتبه 101-150 در سراسر جهان قرار گرفت و در انگلیس رتبه دهم مشترک را دارد. این دانشگاه همچنین در بین شاخص ها، به ویژه در استنادات تحقیق در هر مقاله، نمره خوبی کسب کرده است که نشان دهنده استانداردهای بالای تحقیق آن است. پروگرم کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه وارویک دانشجویان را تشویق می کند که مستقیماً با رهبران صنعت کار کنند و با ارائه تجربیات عملی در صنعت، به توسعه مهارت های قابل انتقال خود کمک کنند.

 

=10. مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) نیز در رتبه دهم مشترک و 101-150 در جهان قرار دارد. این دانشگاه به ویژه در شاخص شهرت کارفرما نمره خوبی کسب می کند - که نشان دهنده جایگاه معتبر آن در میان کارفرمایان فارغ التحصیل است. LSE اظهار داشت که دوره های علوم کامپیوتر این دانشگاه به جای آموزش حرفه ای، زمینه ای فکری و مناسب برای دانشجویان فراهم می کند تا به فارغ التحصیلان خود اجازه دهند طیف گسترده ای از مشاغل را دنبال کنند.

 

=7. دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر امسال در میان 100 دانشگاه برتر در رشته علوم کامپیوتر در جهان قرار دارد، با جایگاه جهانی 51-100 و هفتم مشترک در انگلستان، به ویژه در شاخص H، پروگرم علوم کامپیوتر دانشگاه منچستر به دانشجویان خود این امکان را می دهد تا ماژول هایی را انتخاب کنند که علایق فردی آنها را منعکس کند و همچنین به آنها کمک می کند تا در مباحث مورد علاقه خود متخصص شوند.

 

=7 کالج کینگ لندن

کالج کینگ لندن در رتبه هفتم مشترک در انگلستان برای رشته علوم کامپیوتر قرار دارد. کالج کینگ لندن به ویژه در استنادات تحقیق به ازای هر مقاله، نمره خوبی کسب می کند که بازتابی از کیفیت بالای تحقیق تولید شده توسط این کالج است. کالج کینگ لندن به دانشجویان مقطع کارشناسی این فرصت را می دهد تا به مدت یک سال در خارج از کشور تحصیل کنند، در یک مکان صنعتی مشغول شوند و از مزایای آن استفاده کنند و یا موضوعات پیشرفته تری مانند رباتیک را کشف کنند. فارغ التحصیلان کالج کینگ لندن، توانایی این را خواهند داشت تا علوم کامپیوتر را در تنظیمات صنعتی و تجاری اعم از مهندسی تا سیستم های اینترنتی، هوش وب و علوم داده اعمال کنند.

 

 5. دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ امسال در رده پنجم، با افت دو پله ای در رده بندی سال 2020، قرار گرفت و همچنین در جایگاه 23 جهانی. این دانشگاه هم از نظر استناد به تحقیق در هر مقاله و هم از نظر شاخص H عملکرد خوبی دارد – که نشان دهنده بینشی در مورد استانداردهای عالی بازده تحقیقاتی دانشگاه است. در دانشگاه ادینبورگ، پروگرم علوم کامپیوتر شامل عناصر عملی برنامه نویسی کامپیوتر برای حل مشکلات زندگی واقعی خواهد بود.

 

4. دانشگاه کالج لندن (UCL)

دانشگاه کالج لندن امسال با شش جایگاه چشمگیر صعود کرده و به رتبه چهارم در انگلیس رسیده است، این دانشگاه در این زمینه تقریباً نمرات عالی هم در شاخص H و هم در استنادات تحقیق در هر مقاله به دست آورده است. دانشجویان مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه کالج لندن می توانند یک برنامه مهندسی یکپارچه (Integrated Engineering Programme (IEP)) را در سال دوم و سوم خود، در کنار ماژول های اصلی و اختیاری خود انجام دهند. دانشگاه کالج لندن همچنین با سایر موسسات تحقیقاتی، موسسات خیریه، مشاغل و مدارس محلی ارتباط نزدیک دارد.

 

3. امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن پس از یک مقام افزایش در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در رشته علوم کامپیوتر، در جایگاه 14 جهانی قرار دارد. اگرچه این کالج در تمام شاخص ها امتیاز خوبی کسب می کند، اما در شاخص H-index است که کالج امپریال لندن در آن واقعاً می درخشد و نمره تقریباً خوبی کسب می کند. دوره علوم کامپیوتر کالج امپریال لندن بر "ایجاد مهارت های حل مسئله و یادگیری مستقل، به جای آموزش فناوری های خاص" تأکید دارد.

 

2. دانشگاه کمبریج

در مقام دوم در انگلستان، دانشگاه کمبریج را داریم که در جایگاه ششم در سراسر جهان نیز قرار دارد. نمره برتر دانشگاه کمبریج را می توان در شاخص شهرت کارفرما یافت، جایی که بالاترین امتیاز را از هر دانشگاه انگلستان کسب می کند. در کمبریج بیش از 1000 شرکت متخصص محاسبات و فناوری پیشرفته و آزمایشگاه های تجاری در منطقه ‘Silicon Fen’ اطراف کمبریج وجود دارد و تعدادی از این شرکت ها فارغ التحصیلان این دانشگاه را استخدام می کنند. پروگرم علوم کامپیوتر دانشگاه کمبریج ترکیبی از مهارت های نظری و عملی را به دانشجویان ارائه می دهد.

 

1. دانشگاه آکسفورد

دانشگاه رتبه برتر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در رشته علوم کامپیوتر در انگلستان دانشگاه آکسفورد است که در رتبه پنجم جهانی نیز قرار دارد. همانطور که انتظار می رود، دانشگاه آکسفورد در هر یک از شاخص ها، به ویژه منابع تحقیق در هر مقاله و شاخص های شهرت کارفرما، امتیاز خوبی کسب می کند. دانشگاه آکسفورد می گوید که دوره علوم کامپیوتر آنها به دانشجویان کمک می کند تا مهارت عملی حل مسئله و طراحی برنامه را کسب کنند.

 


دیدگاه کاربران