تحصیل-در-سوئیس

کشور سوئیس


تحصیل در سوئیس

در این که سوئیس یکی از زیباترین کشور های جهان است هیچ شکی نیس و همه می دانند که سوئیس به شکلات، پنیر، سیستم بانکی، ساعت سازی و مناطق کوهستانی اش مشهور است. علاوه بر این سوئیس با داشتن دانشگاه های خوب در سطح جهانی، مردم خونگرم و مهربان، اقتصاد عالی و فضای بین المللی، به مقصدی عالی برای دانشجویان و مردم سراسر جهان که در جستجوی تحصیلات عالی و شرایط زندگی مناسب هستند تبدیل شده است.

کشور سوئیس                  

سوئیس کشوری کوهستانی است که در اروپای غربی قراردارد. جمعیت کشور سوئیس بالغ بر هفت و نیم میلیون نفر است که حدود ۲۲ درصد این جمعیت را مهاجران تشکیل می‌دهند و عمده مهاجران نیز به خاطر شغل راهی این کشور شده اند. بزرگترین شهر سوئیس، زوریخ و پایتخت آن، شهر زیبای برن است. در این کشور طبیعت بکر و شگفت انگیزی وجود دارد که مجموعه ای از کوه ها، جنگل ها و دریاچه ها را شامل می‌شود. سوئیس کشوری است چندزبانه، از جمله زبان هایی که در این کشور وجود دارد، زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و طبق گزارش واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست درباره استاندارد کیفیت زندگی، سوئيس بالاترین سطح کیفیت زندگی در جهان را به خود اختصاص داده است. سوئیس دارای ۲۰ دانشگاه معتبر می‌باشد که یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور، دانشگاه زوریخ می باشد.        

اقتصاد و کار در سوئیس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کشور سوئیس، بانکداری سوئیس می باشد. شرکت‌های بیمه و صنعت توریسم مهمترین بخش های اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند. شهرهای ژنو و زوریخ از شهرهای توریستی سوئیس محسوب می شوند. کار در سوئیس نیازمند تخصص است و همچنین رشته های مهندسی در کشور سوئیس رنک بسیار خوبی دارند. به طور مثال، رشته مهندسی برق، از جمله رشته های درآمدزای سوئیس بوده تا جایی که می تواند حدود 250 هزار فرانک درآمد سالیانه را به خود اختصاص دهد. این کشور دارای شرکت های بین المللی بزرگی است اما مهمترین بخش اقتصاد کشور سوئیس در بخش تولید آن است. در سوئیس مواد شیمیایی تولید و صادر می شود و در زمینه کالاهای بهداشتی و دارویی و ابزارهای اندازه گیری علمی و دقیق و همینطور ابزار موسیقی نیز رتبه خوبی دارد. برای کار در سوئیس حتما باید از قانون بیمه حوادث استفاده شود که تضمین کننده ایمنی محل کار بوده و بسیار مهم است. 

تحصیل-در-سوئیس

در سوئیس تحصیل در چه رشته ای بهتر است؟

سوئیس بخاطر موقعیت بی طرف و در عین حال ویژه ای که در اتحادیه اروپا دارد، مهد پرورش بهترین بانکداران و بهترین وکلاست؛ جای تعجب نیست که بهترین مدارک تحصیلی در سوئیس در رشته هایی مانند مدارک مالی، مدرک MBA ،مدرک حقوق بین الملل، مدارک ریاضی و مدارک تجاری بین المللی هستند.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰

هزینه زندگی در سوئیس در بین دیگر کشورهای جهان بسیار بالاست، به طوری که شهرهای زوریخ و ژنو جزو گرانترین شهرهای کره زمین هستند. دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی، هر دو برای شهریه لیسانس و کارشناسی ارشد، هزینه ای یکسان را که به طور متوسط 1600 یورو در سال است، پرداخت می کنند. در مقایسه، مقطع دکترا می تواند حدود 100 یا 200 یورو در سال هزینه داشته باشد. با این وجود، بسته به رشته ای که می خواهید در آن تحصیل کنید ممکن است قیمت آن تغییر کند. برای مثال، پزشکی می تواند تا 16 هزار یورو در سال هزینه داشته باشد!

همچنین در نمودار زیر می توانید هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که این مبالغ بسته به محل و شیوه زندگی و حتی رشته تحصیلی شما متفاوت خواهد بود.

تحصیل-در-سوئیس

مدارک لازم ویزای تحصیلی سوئیس

  • تکمیل فرم ویزا

  • پاسپورت به همراه کپی از صفحات آن

  • کپی شناسنامه از تمامی صفحات آن

  • تاییدیه ثبت نام در یک موسسه آموزشی تاییده شده

  • گواهی تمکن مالی

  • شرح زندگی شخصی

تمامی موارد بالا باید به یک یا سه زبان آلمانی، فرانسوی یا انگلیسی ترجمه شده باشند.

برای دریافت ویزای تایپ D که مربوط به اجازه اقامت در سوئیس می باشد، ممکن است سوالاتی برای شما مطرح شده باشد که در ادامه به تعدادی از آن ها پاسخ داده ایم:

-چه زمانی باید شروع کنم؟ حداقل ۳ ماه قبل از شروع ترم تحصیلی

-آیا به پول بلوکه شده در بانک نیازی هست؟ خیر

-ویزای تحصیلی چند ماه اعتبار دارد؟ مشخص نیست اما برای اینکه بتوانید در طول کل برنامه مدرک خود بمانید، ممکن است لازم باشد هر سال ویزای خود را تمدید کنید. اگر می خواهید بعد از اتمام مدرک تحصیلی خود در سوئیس بمانید، باید از طریق اداره مهاجرت برای ویزای متفاوت یا تمدید ویزا اقدام کنید.

-آیا به مصاحبه در سفارت سوئیس نیازی هست؟ بله

-هزینه ی گرفتن ویزا چقدر است؟ در حدود 70 یورو

-آیا به اثبات تمکن مالی نیاز هست؟ بله

-آیا به مدرک زبان نیازی هست؟ فقط در حد دارا بودن مهارت های زبانی کافی که تضمین می کند شما می توانید در کلاس ها به راحتی صحبت کنید و خود را در سوئیس مدیریت کنید. 

-آیا معاینه پزشکی مورد نیاز است؟ خیر

تحصیل-در-سوئیس

بررسی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های سوئیس

مدت تحصیل در دانشگاه های سوئیس

کارشناسی: 3 سال

کارشناسی ارشد: 2 سال

دکترا: 5 الی 7 سال

پزشکی: 5 الی 7 سال

زبان تحصیل در دانشگاه های سوئیس

کارشناسی: آلمانی یا فرانسوی

کارشناسی ارشد: آلمانی و انگلیسی و فرانسوی ( درصورت تقاضای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی باید آیلتس 6.5 ارائه دهید.)

دکترا: انگلیسی (حداقل آیلتس 6.5)

      مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های سوئیس

کارشناسی:

        • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات

        • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات

        • مدرک زبان (آیلتس یا تافل)

کارشناسی ارشد:

        • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات

        • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات

        • مدرک کارشناسی به همراه ریزنمرات

        • مدرک زبان

دکترا:

        • مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

        • مدرک زبان (حداقل آیلتس 6.5)

        • دارا بودن مقالات ISI، کتاب و ...

        • یافتن استاد برای پشتیبانی از تز دکترا

بورسیه در دانشگاه های سوئیس

کارشناسی: بورسیه ها در این مقطع بسیار محدود و مختص دانشجویان کشورهای پیشرفته است، بنابراین گرفتن بورسیه در این مقطع برای دانشجویان ایرانی بسیار سخت است.   

کارشناسی ارشد و دکترا: در صورت داشتن معدل بسیار عالی در مقاطع پیشین و رزومه بسیار قوی، امکان گرفتن بورسیه در این مقاطع وجود دارد.

تحصیل-در-سوئیس

 

۱۰ دانشگاه برتر سوئیس بر اساس رنکینگ ۲۰۲۰ QS

شهر

رتبه در سوئیس

رتبه در جهان

نام دانشگاه

زوریخ

1

6

ETH Zurich

لوزان

2

18

Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL)

زوریخ

3

76

University of Zurich

ژنو

4

110

University of Geneva

برن

5

123

University of Bern

بازل

6

151

University of Basel

لوزان

7

153

University of Lausanne

سنت گالن

8

398

University of St. Gallen

فریبورگ

9

581

University of Fribourg

نوشاتل

10

501

University of Neuchâtel

دیدگاه کاربران