10 بورسیه تحصیلی معتبر برای بهترین دانشجویان بین المللی

دسته بندی: عمومی

2021/10/15


اگر دانشجوی بین المللی باهوش، با استعداد یا با انگیزه هستید، بهترین بورسیه ها برای شما مناسب هستند. در این مقاله 10 تا از معتبرترین برنامه های بورسیه بین المللی را برای درخشان ترین دانشجویان بین المللی از سراسر جهان لیست کرده ایم. همچنین می توانید برای پیدا کردن بورسیه های خاص یا متناسب با رشته مورد نظر، صفحه بورس تحصیلی اپلای پلاس را ببینید.

 

بورسیه های بین المللی با بودجه دولتی

 

بورسیه های تحصیلی فولبرایت (ایالات متحده آمریکا)

برنامه بورسیه فولبرایت برجسته ترین برنامه بورسیه بین المللی مبادله بین دولت ایالات متحده و 155 کشور است. هر سال، تقریباً 1800 بورس تحصیلی فولبرایت به دانشجویان خارجی برتر که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در ایالات متحده هستند اهدا می شود. برنامه بورسیه تحصیلی فولبرایت بودجه کامل را برای طول دوره تحصیل شامل شهریه، هزینه های مربوط به کتاب های درسی، بلیط هواپیما، کمک هزینه زندگی و بیمه سلامت ارائه می دهد.

 

بورسیه های تحصیلی چونینگ (انگلستان)

بورسیه های تحصیلی Chevening برجسته ترین برنامه بورسیه جهانی دولت بریتانیا است. دولت بریتانیا هر سال به حدود 1000 دانشجوی برجسته از بیش از 130 کشور جهان که مایل به ادامه تحصیل تحصیلات تکمیلی در این کشور هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. بورسیه های تحصیلی Chevening بورسیه های کامل یا فول فاند هستند که هزینه های تحصیل، کمک هزینه ماهانه و کمک هزینه های مختلف یکباره و همچنین سفرهای بین المللی به انگلستان و خارج از آن را پوشش می دهند.

 

بورسیه های تحصیلی استرالیا (استرالیا)

بورسیه های تحصیلی کشور استرالیا، که قبلاً به عنوان بورسیه های توسعه استرالیا (ADS) شناخته می شد، فرصت هایی را برای افرادی از کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهایی که در منطقه هند و اقیانوسیه واقع شده اند، فراهم می کند تا به صورت تمام وقت در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیایی شرکت کننده در این برنامه بورس تحصیلی و آموزشگاه های فنی و تحصیلات تکمیلی تحصیل کنند.

 

دانشگاه های برتر استرالیا را اینجا ببینید.

 

بورس تحصیلی عالی ایفل (فرانسه)

برنامه بورسیه تحصیلی عالی ایفل با هدف جذب بهترین دانشجویان خارجی برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های فرانسوی شرکت کننده در این بورسیه تحصیلی انجام می شود. دارندگان بورسیه تحصیلی ایفل به صورت ماهانه کمک هزینه دریافت می کنند. این بورسیه هزینه های مربوط به شهریه را پوشش نمی دهد اما این بورسیه هزینه های مختلف دیگری از جمله سفر برگشت، بیمه درمانی و فعالیت های فرهنگی را برای دانشجویان پذیرفته شده پوشش می دهد.

دانشگاه های برتر فرانسه را اینجا ببینید.

بورسیه های تحصیلی بین المللی با بودجه دانشگاهی

 

بورسیه تحصیلی گیتس کمبریج (انگلستان)

بورسیه تحصیلی گیتس کمبریج یکی از معتبرترین بورسیه های بین المللی است که برای همه دانشجویان بین المللی از سراسر جهان باز است و هر دانشجویی از هر کشوری می تواند برای این بورسیه درخواست بدهد. این بورسیه ها جوایز تمام هزینه ای (فول فاند) برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و برای تحقیق در هر موضوعی است که در دانشگاه کمبریج موجود است. این بورسیه هزینه های دانشگاه، کمک هزینه زندگی، بلیط هواپیما و غیره را پوشش می دهد. سالانه به حدود 100 محقق جدید گیتس اعطا می شوند.

 

بورسیه های تحصیلی Clarendon در دانشگاه آکسفورد (انگلستان)

صندوق بورسیه Clarendon یک برنامه بورسیه تحصیلی معتبر است که هر سال حدود 140 بورس تحصیلی جدید به متقاضیان واجد شرایط فارغ التحصیل (از جمله دانشجویان بین المللی) در دانشگاه آکسفورد ارائه می دهد. بورسیه های Clarendon بر اساس برتری تحصیلی و پتانسیل بالا در کلیه رشته ها و به دانشجویان دارای مدرک تحصیلی در سطح تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آکسفورد اعطا می شود. این بورسیه ها شهریه دانشگاه را به صورت کامل پوشش می دهند و کمک هزینه ای برای هزینه های زندگی نیز به دانشجو اعطا می کنند.

 

دانشگاه های برتر انگلستان را اینجا ببینید.

 

برنامه بورسیه های نایت هنسی در دانشگاه استنفورد (ایالات متحده امریکا)

برنامه Scholars-Hennessy Scholars در دانشگاه استنفورد یک جامعه متنوع و چندرشته ای از رهبران نوظهور از سراسر جهان را پرورش می دهد و آنها را برای همکاری، نوآوری و برقراری ارتباط آماده می کند تا برای مقابله با چالش های پیچیده پیش روی جامعه آماده شوند. این بورسیه ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تمام وقت در هر رشته ی ارائه شده در دانشگاه استنفورد است. دانش پژوهان نایت هنسی بورسیه ای را دریافت می کنند که مستقیماً برای پوشش شهریه و هزینه های مربوطه، کمک هزینه زندگی و هزینه های تحصیلی و کمک هزینه سفر دریافت می شود.

 

دانشگاه های برتر امریکا را اینجا ببینید.

 

برنامه Schwarzman Scholars در دانشگاه تیشینگوای چین

Schwarzman Scholars که برای آماده سازی نسل بعدی رهبران جهانی طراحی شده است، اولین بورسیه تحصیلی است که برای پاسخ به چشم انداز ژئوپلیتیک قرن 21 ایجاد شد. این برنامه بورسیه به بهترین و درخشان ترین دانشجویان جهان این فرصت را می دهد که مهارت های رهبری و شبکه های حرفه ای خود را از طریق مدرک کارشناسی ارشد یک ساله در دانشگاه Tsinghua توسعه دهند. این بورسیه شامل شهریه و هزینه های مرتبط درسی، هزینه های مربوط به اجاره اتاق و تخت، سفر به پکن در ابتدا و انتهای سال تحصیلی، یک سفر تحصیلی در داخل کشور، کتاب ها و ملزومات مورد نیاز، لپ تاپ و تلفن هوشمند lenovo، بیمه سلامت و بیمه متوسط و همچنین کمک هزینه شخصی ​​است.

 

دانشگاه های کشور چین را اینجا ببینید.

 

بورسیه های بین المللی با بودجه موسسات خصوصی

 

کمک های تحصیلی جهانی بنیاد روتاری (کشورهای مختلف)

بنیاد روتاری از طریق بورس های تحصیلی Global Grant Foundation بودجه بورس تحصیلی را ارائه می دهد. این بورسیه برای دوره های تحصیلات تکمیلی یا تحقیقاتی به مدت یک تا چهار سال تحصیلی هزینه می کند. حداقل بودجه برای کمک هزینه تحصیلی جهانی 30،000 دلار است.

 

بورسیه های مشترک بانک جهانی ژاپن (کشورهای مختلف)

برنامه بورس تحصیلی مشترک بانک جهانی ژاپن (JJ/WBGSP) از دانشجویان کشورهای در حال توسعه حمایت می کند تا تحصیلات تکمیلی خود را در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه های ترجیحی در سراسر جهان دنبال کنند. انتظار می رود دانشجویان پس از تحصیل به کشورشان بازگردند تا در توسعه کشور خود سهیم باشند. این بورسیه هزینه سفر، شهریه و کمک هزینه ماهانه را پوشش می دهد.

 


دیدگاه کاربران

حلیمه

مخواهم وارد بورسیه شوم

1401/01/05 18:11 پاسخ

حلیمه

مخواهم وارد بورسیه شوم

1401/01/05 18:11 پاسخ

Ahmad shikeab

I have hope to study in abroad

1402/12/21 18:19 پاسخ