مقایسه بین کانادا و آلمان برای ادامه تحصیل

دسته بندی: عمومی

2021/12/27


مقایسه کشورها: آلمان در برابر کانادا

بسیاری از دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. اما انتخاب بین کشورهای مختلف سخت است. مخصوصا وقتی نوبت به انتخاب بین کانادا یا آلمان می رسد، حتی دشوارتر است. اینطور نیست؟ شما باید پس از بررسی همه گزینه ها مانند دانشگاه ها، هزینه های زندگی، شهریه، موقعیت جغرافیایی یا آب و هوا و غیره تصمیم بگیرید. تنها در این صورت می توانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. در این مقاله، دو مورد از متمایزترین مقصد ها، کانادا در مقابل آلمان را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد تا مشخص کنیم که بهترین مقصد برای ادامه تحصیل کدام است.

آلمان و کانادا هر دو از جمله کشورهایی هستند که به سرعت در حال رشد هستند و مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی می باشند. هم آلمان و هم کانادا تجربیات و فرصت های شغلی استثنایی از زندگی دانشجویی را ارائه می دهند و مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی هستند. کانادا یک سیستم با کیفیت مراقبت های بهداشتی، درخواست های اقامت دائم آسان تر و یک سیستم بهداشت عمومی عالی ارائه می دهد. از سوی دیگر، آلمان آموزش عالی را با هزینه کم، مراقبت های بهداشتی خوب، آب و هوای عالی و هزینه زندگی کم ارائه می دهد.

  

هزینه های تحصیل و زندگی

فقط هزینه تحصیل نیست که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند. آنها حتی باید هزینه زندگی را نیز در نظر بگیرند، که وقتی در مورد کانادا و آلمان برای ادامه تحصیل صحبت می کنیم، فاکتور مهمی است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که به هر کشوری نقل مکان می کنید، بودجه شما محدود خواهد بود.

کانادا

  • هزینه زندگی در کانادا کم نیست، اما همچنان کمتر و بهتر از هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی است.
  • اگرچه امکانات اقامتی در کانادا گران است، اما هزینه های خورد و خوراک و سایر هزینه های متفرقه مانند هزینه های سفر، قبوض آب و برق و غیره به اندازه کافی مناسب است.
  • به طور متوسط، هزینه زندگی در کانادا، برای یک دانشجوی بین المللی، چیزی حدود 700 تا 1000 دلار کانادا در ماه است.

آلمان

  • آلمان زمانی گران است که صحبت از هزینه مقرون به صرفه یا استاندارد زندگی به میان می آید، به خصوص در یک سرزمین خارجی.
  • دانشجویان بین المللی (به ویژه از ایران) متوجه خواهند شد که همه چیز در آلمان در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و غیره گران است.
  • متوسط ​​هزینه زندگی در آلمان برای یک دانشجوی بین المللی چیزی در حدود 800-850 یورو در ماه است.

 

هزینه های دوره های کارشناسی

Undergraduate course in Germany

Undergraduate course in Canada

Particulars

€150 (public uni) - €20,000 (private uni) per year

$10,000-$35,000 per year

Tuition

€8,640 per year

$10,000-$15,000 per year

Room and Living expenses

3-4 years

4 years

Duration of course

€8,790 - €28,640 per year

$20,000-$50,000 per year

Total

 

هزینه های دوره های تحصیلات تکمیلی

Postgraduate course in Germany

Postgraduate course in Canada

Particulars

€2,000 (public uni)  - €30,000 (private uni) per year

$15,000-$60,000 per year

Tuition

€8,640 per year

$10,000-$15,000 per year

Room and Living expenses

1-2 years

2 years

Duration of course

€10,640 - €38,640 per year

$25,000-$47,000 per year

Total

 

دانشگاه های آلمان را اینجا ببینید.

 

ویزای تحصیلی

آلمان

ویزای تحصیلی این کشور دارای مقررات زیر است :

  • برای اقامت بیش از 90 روز در آلمان به عنوان دانشجو، باید مجوز اقامت دریافت کنید.
  • شما ملزم به نشان دادن حساب بلوکه شده به ارزش 8640 یورو در سال به عنوان اثبات بودجه مورد نیاز برای هزینه زندگی هستید.
  • مجوز اقامت صادر شده برای دانشجویان حداکثر دو سال اعتبار دارد. در صورتی که طول دوره بیش از دو سال ذکر شده باشد نیاز به تمدید دارد.
  • دانشجویان می توانند 180 روز نیمه وقت یا 90 روز تمام وقت در یک سال تحصیلی کار کنند. در حال حاضر، آلمان تنها کشوری است که دانشجو می تواند یک شغل فنی پاره وقت در صنعت مرتبط را دنبال کند.
  • برخی از دانشگاه ها نیز مشاغل پاره وقت در محوطه دانشگاه به نام Hi/wi ارائه می دهند.

کانادا

ویزای دانشجویی کانادا دارای مقررات زیر است :

  • شما باید ظرف 90 روز پس از فارغ التحصیلی برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اقدام کنید.
  • هزینه درخواست برای این ویزا 150 دلار کانادا + 80 دلار کانادا (برای بیومتریک) است.
  • شما نمی توانید بیش از 20 ساعت در هفته کار کنید.
  • همسران نیز در صورتی که اقامت ​​یک سال یا بیشتر داشته باشند می توانند تمام وقت کار کنند.
  • در طول تعطیلات، تعطیلات بین ترم ها و جلسات تابستانی، دانشجو می تواند تا 40 ساعت در هفته کار کند.

 

ویزای کار پس از تحصیل

حال میخواهیم در مورد سناریوی مجوز کار پس از تحصیل در کانادا در مقابل آلمان بحث کنیم.

کانادا

Canadian Post Graduation Work Permits به دانشجویان فارغ التحصیل از هر مؤسسه پس از پایان دوره متوسطه اجازه می دهد تا پس از فارغ التحصیلی تا 3 سال بسته به مدت تحصیل خود کار کنند. این مجوز کار به دانشجو اجازه می دهد تا در هر حرفه یا صنعتی کار کند.

آلمان

از سوی دیگر، دانشجویان بین المللی باید پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های آلمان، برای مجوز اقامت اقدام کنند. قوانین مهاجرت به دانشجویانی که مدرک خود را به پایان رسانده اند اجازه می دهد تا برای مجوز اقامت 18 ماهه درخواست دهند تا به دنبال کار مرتبط با مدارک خود باشند. این مجوز در ویزای دانشجویی آلمان گنجانده نشده است و باید به طور جداگانه در اداره ثبت نام اتباع خارجی دریافت شود. اگر حتی قبل از اتمام تحصیلتان پیشنهاد کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود دریافت می کنید، می توانید بلافاصله برای مجوز اقامت یا کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید.

 

محل اقامت

شما به جایی برای زندگی نیاز دارید که در صورت داشتن فرصت تحصیل در خارج از کشور، بتوانید در آن جا نقل مکان کنید. قبل از سفر به یکی از این کشورها باید مکان های اقامتی را پیدا کنید. برای کانادا، هاستل ها یا امکانات اقامتی هزینه زیادی دارند. همچنین اگر دانشجوی بین المللی هستید، یافتن محل اقامت مناسب بسیار سخت است. دانش‌آموزان اغلب اتاق‌ها یا زیرزمین‌های مشترک را اجاره می‌کنند، زیرا هزینه کمتری نسبت به مسافرخانه ‌های درون دانشگاهی یا خصوصی دارند. از سوی دیگر، آلمان نه تنها به دلیل تحصیلات مقرون به صرفه، بلکه به دلیل اقامتگاه ارزان‌تر نیز شناخته شده است.

 

زبان

ارتباط یا زبان مادری عامل بزرگی در هر کجای جهان است. اگر نمی دانید چگونه به زبان آنها ارتباط برقرار کنید، زندگی در آن کشور مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. بنابراین درست است که بگوییم زبان یکی از عواملی است که در انتخاب بین کانادا و آلمان نقش مهمی ایفا می کند. اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید، می توانید به راحتی با هر کسی در آنجا به زبان انگلیسی در تماس باشید. از دانش‌آموزان بین‌ المللی خواسته می‌شود که برای تحصیل در کانادا، حتی آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را بدهند. از طرف دیگر، اگر به آلمان بروید و تحصیل کنید، از یک مانع زبانی بزرگ رنج خواهید برد. شما می توانید یک برنامه را کاملاً به زبان انگلیسی انتخاب کنید، اما همچنان باید با معلمان یا دانشجویان ارتباط برقرار کنید. دانشجویان بین المللی می توانند TestDaf را برای اثبات مهارت های خود در زبان آلمانی ارائه دهند. راه را برای دانشجویانی که می خواهند بدون آیلتس در آلمان تحصیل کنند هموار می کند. بنابراین اگر نمی خواهید وقت خود را برای یادگیری یک زبان جدید صرف کنید، باید کانادا را به جای آلمان برای تحصیلات خود انتخاب کنید.

 

سیستم تحصیلی دانشگاه ها

سیستم ترم هر دو کشور چه کانادا و چه آلمان با یکدیگر متفاوت است. بیایید ترم های تحصیلی آنها را با جزئیات بیشتر با هم مقایسه کنیم.

در مناظره کانادا و آلمان شاهد بودیم که سیستم آموزشی کانادا به این صورت است که به شما امکان می دهد در طول ترم با ابزارهای مختلف مانند چندین آزمون، تکالیف، بحث های خارج از آزمون اصلی ارزیابی شوید. این برای کسانی که نمی خواهند صرفاً بر نمرات امتحان نهایی خود تکیه کنند عملی است. با این حال، در سیستم آموزشی آلمان، نتیجه شما به امتحان نهایی شما بستگی دارد. معمولاً ارزیابی ها بین ترم ها انجام نمی شود. بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تا پایان ترم امتحانات خوبی بدهید.

 

الزامات واجد شرایط بودن دانشگاه ها

آلمان

از سوی دیگر، دانشگاه‌های آلمان اغلب توسط دولت حمایت می‌شوند، اما همیشه توسط دولت اداره نمی‌شوند. در نتیجه، برخلاف موسسات کانادایی، هر دانشگاه استانداردهای واجد شرایط و الزامات خود را تعیین می‌کند. از این رو، بهتر است وب سایت دانشگاه را برای معیارهای واجد شرایط برای برنامه خاص بررسی کنید. با توجه به سطح بالای رقابت در مرحله درخواست، موسسات ممکن است درخواست کنند تا متقاضی حداقل میان 90٪ برتر در دبیرستان یا کلاس دوازدهم باشد! معادل آلمانی مدرک کارشناسی در زمینه های لازم برای برنامه تحصیلات تکمیلی در آلمان مورد نیاز است. جدا از این معیارهای اساسی، دانشگاه ‌ها ممکن است به شما نیاز داشته باشند که نمره GMAT یا GRE بالایی داشته باشید. آیلتس یا تافل و همچنین درک بالای زبان آلمانی برای دانشجویان بین المللی الزامی است. مهارت بالایی در زبان برای برنامه های آموزش آلمانی ضروری است و شما ملزم به شرکت در آزمون های TestDAF یا DSH خواهید بود.

کانادا

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که در مورد کانادا و آلمان صحبت می شود، در مورد معیارهای واجد شرایط بودن این کشورها است. در کانادا، برای دوره های کارشناسی (Undergraduate) باید 12 سال تحصیل را پشت سر گذاشته باشید و برای پذیرش، باید در آزمون SAT شرکت کنید. مدت دوره های تحصیلی چهار سال در حالی که دوره دیپلم دو تا سه سال است. ورود به برنامه های تحصیلات تکمیلی (Post Graduate) سیار ساده تر است زیرا شرایط پذیرش بسیار انعطاف پذیرتر است. برای گرفتن پذیرش برای دوره های MBA باید در آزمون GMAT شرکت کنید و برای مدارک مهندسی باید آزمون GRE بدهید. صرف نظر از مدرک تحصیلی، شما باید در آزمون های زبان مانند تافل یا آیلتس نیز شرکت کنید. برخی از موسسات ممکن است نیازی به آزمون زبان برای دانشجویان نداشته باشند، با این حال، همچنان توصیه می شود که تافل یا آیلتس را امتحان کنید زیرا برای دریافت ویزا نیاز است.

 

رشته های پردرآمد

آلمان

  • مهندسی و علوم کامپیوتر
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • فیزیک
  • علوم زیستی

کانادا

  • مدیریت بازرگانی
  • رسانه
  • مهندسی
  • پرستاری
  • علوم کامپیوتر
  • هتلداری

 

دانشگاه های برتر کانادا را اینجا ببینید.

 

مشاغل موردتقاضا

کانادا

مشاغلی مانند پرستار، تحلیلگر برنامه، معلم، داروساز، مدیر مالی، مدیر ساخت و ساز و غیره برخی از مشاغل مورد تقاضا در کانادا هستند.

آلمان

مشاغل در زمینه هایی مانند بخش بهداشت، مکانیک و خودرو، صنایع برق و الکترونیک، ساختمان و ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و مخابرات و غیره برخی از مشاغل برتر در آلمان هستند.

 

در دسترس بودن مشاغل

در تحلیل ما از کانادا و آلمان، یک عامل مهم مقایسه، در دسترس بودن مشاغل در هر دو کشور است. وقتی در مورد کانادا در مقابل آلمان صحبت می کنیم، فرصت های شغلی بیشتری در آلمان وجود دارد. پس از فارغ التحصیلی، اگر مهارت ها و سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد در آلمان شغل پیدا می کنید. از سوی دیگر، رقابت بسیار زیادی برای یافتن کار در کانادا وجود دارد. حتی اگر سوابق تحصیلی قوی داشته باشید، برای یافتن شغل در کانادا بیشتر به مراجع مناسب از معلمان، اساتید، دانشگاه ها یا مافوق خود نیاز خواهید داشت.

 

آب و هوا

آب و هوا عامل بسیار مهمی برای برخی از دانشجویان برای تصمیم گیری بین کانادا و آلمان است. هوا در سراسر کانادا بسیار سرد است. در واقع، برخی از شهرهای کانادا حداقل 8 ماه در سال بارش برف را تجربه می کنند. بنابراین، اگر برف را دوست دارید، کانادا مکانی مناسب برای شماست. حتی تابستان‌ های کانادا نیز معمولاً سرد هستند. اگر نمی توانید در برف زندگی کنید، باید تحصیل در آلمان را به جای کانادا انتخاب کنید، زیرا این کشور چنین بارش برف شدید یا آب و هوای سختی ندارد. تابستان ها گرم است و دمای آن بین 22 تا 35 درجه است که بسیار مطبوع به حساب می آید. همچنین زمستان‌ها سرد و پوشیده از برف است و دمای آن بین 10- تا 22 درجه است و برخی از شهرها نیز تغییرات شدید آب و هوایی را در طول سال تجربه می‌کنند.

 

بنابراین، با بررسی تجزیه و تحلیل ما در مورد کانادا در مقابل آلمان، امیدواریم که توانسته باشید تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو کشور برای شما مناسب تر است. هر کشوری مزایای خود را دارد و اشکالاتی. خواه کانادا در مقابل آلمان یا هر کشور دیگری در جهان باشد، دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند باید در آن کشور کاملا تحقیق کنند و سپس تصمیم بگیرند.


دیدگاه کاربران

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ

محمد لایق

اسم محمد لایق فرزند حاضرګل فارغ صنف 12 و فارغ لسان انګلیسی ومیگا خواهم دوره لسانس را در کانادا ادامه بدهم

1402/03/11 10:26 پاسخ