آزمون زبان SELT برای اخذ ویزای انگلستان

دسته بندی:

2021/11/02


اگر می خواهید در کشور انگلستان تحصیل کنید، باید ثابت کنید که انگلیسی را در سطح کافی صحبت می کنید و درک می کنید. SELT یک آزمون امن زبان انگلیسی (Secure English Language Test) است و توسط مقامات ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) به عنوان مدرکی دال بر نشان دادن مهارت های زبان انگلیسی متقاضی دانشجو در نظر گرفته می شود.

تفاوت بین آزمون SELT و سایر انواع آزمون های زبان در این است که آزمون زبان انگلیسی امن به طور رسمی توسط دولت بریتانیا به رسمیت شناخته شده و مورد اعتماد است. همچنین درواقع SELT یک نوع آزمون زبان انگلیسی نیست بلکه سیستمی است برای انواعی از آزمون ها که توسط دولت بریتانیا به رسمیت شناخته شده است.

 

دانشگاه های برتر انگلستان را اینجا ببینید.

 

چه کسی به SELT نیاز دارد؟

دانش‌آموزانی که قصد دارند دوره‌ای را در سطح تحصیلات آکادمیک (مانند دوره پایه) مطالعه کنند، برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان باید SELT را بگذرانند.

نمره کافی در SELT تضمینی است که دانشجویان بین المللی ورودی می توانند در جامعه ادغام شوند و بتوانند در انگلستان تحصیل کنند. آیلتس و ترینیتی کالج لندن معدود انجمن های امتحانی هستند که توسط UKVI به عنوان ارائه دهندگان آزمون های SELT شناخته شده اند.SELT  توسط آیلتس به نام IELTS Life Skills یا "آیلتس برای UKVI" می باشد.

آزمون IELTS Life Skills شما را ملزم می کند که مهارت های گفتاری و شنیداری خود را فقط در سطح A1 یا B1 از چارچوب مرجع مشترک اروپایی CEFR نشان دهید. نتیجه قبولی یا رد شدن شما در امتحان نشان می دهد که آیا سطح زبان انگلیسی لازم برای برآورده کردن حداقل الزامات زبان انگلیسی مورد نیاز برای سفارت انگلستان را دارید یا خیر.

 

چه کسی به SELT نیاز ندارد؟

همه ی متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان (که به عنوان ویزای دانشجویی عمومی Tier 4 نیز شناخته می شود) نیازی به قبولی SELT ندارند و استثنائاتی در این زمینه وجود دارد.

در اینجا لیستی از دسته های دانش آموزانی که نیازی به SELT ندارند آمده است:

  • دانشجویان بین المللی که از داخل اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، یا سوئیس می آیند و نیازی به ویزای تحصیلی انگلستان ندارند.
  • دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا که برای تحصیل در مقطع بالاتر (در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) پذیرفته شده اند.
  • دانش آموزان بین المللی که فقط برای یادگیری زبان انگلیسی برای مدت کمتر از 11 ماه به انگلستان می آیند.
  • دانش‌آموزان زیر 18 سال که با ویزای دانشجویی Tier 4 به انگلستان می‌آیند.
  • دانش آموزانی که در 2 سال گذشته حداقل 6 ماه در انگلستان تحصیل کرده اند.
  • دانشجویانی که از یک کشور انگلیسی زبان خارج از اتحادیه اروپا می آیند.

عدم نیاز به شرکت در یکی از آزمون های زبان انگلیسی SELT به این معنی نیست که برای ورود و تحصیل در انگلستان نیازی به شرکت در آزمون زبان انگلیسی ندارید. تسلط به زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه الزامی است و دانشگاه ها به نمرات دیگر آزمون های انگلیسی (مانند آیلتس آکادمیک، تافل iBT، PTE Academic ) نیاز خواهند داشت.

 

صفر تا صد دریافت ویزای تحصیلی انگلستان را اینجا بخوانید.

 

نکته مهم

در 6 آوریل 2015، دولت بریتانیا شرایط جدیدی را برای آزمون امن زبان انگلیسی (SELT) برای اهداف ویزا و مهاجرت تأیید کرد. اگر نیاز به درخواست ویزا برای دوره هایی که مدرک می دهند دارید (به عنوان مثال برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)، برای تحصیل در دانشگاه های حامی سطح 4 نیازی به شرکت در آزمون زبان انگلیسی امن (SELT) ندارید. این موسسات می توانند تصمیم بگیرند که کدام آزمون ها را به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی قبول کنند و بنابراین شما فقط باید شرایط آنها را برآورده کنید. اکثر دانشگاه‌ های بریتانیا حامیان سطح 4 هستند، بنابراین باید بتوانید از نتایج آزمون آیلتس که در هر مرکز آزمون آیلتس گرفته شده است و همچنین آزمون‌های دیگری مانند آزمون آیلتس استفاده کنید. مانند: تافل iBT و PTE و  C1 Advancedکه قبلاً با نام انگلیسی کمبریج پیشرفته شناخته می شد. اگر در سطح پایین‌تر از مدرک تحصیلی هستید (مثلاً دوره پایه یا مسیر foundation or pathway course ) و نیاز به ویزا دارید، باید یک مدرک SELT از آیلتس، ترینیتی کالج لندن یا PTE بگیرید. آیلتس برای UKVI به طور گسترده توسط دانشگاه های انگلستان پذیرفته شده است.

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس هستتد، نیازی به درخواست ویزا ندارند و بنابراین فقط باید شرایط زبان انگلیسی را که توسط موسسه انتخابی آنها برای سطح تحصیلی انتخابی تعیین شده است، برآورده کنند. به خاطر داشته باشید که سال 2020 (و نیمه اول 2021) آخرین سالی بود که دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا از وضعیت "محلی" برخوردار شدند و از شهریه کمتر، وام های دولتی و عدم نیاز به ویزا بهره مند شدند. اما از 1 آگوست 2021، همه چیز تغییر کرد. برای اطلاعات ویزا، به وب سایت رسمی دولت انگلستان مراجعه کنید.

 

PTE Academic و PTE Academic UKVI به عنوان SELT

از ژوئن 2020 به بعد، دانشجویان بین المللی (و سایر شهروندان) که به ویزای بریتانیا نیاز دارند نیز می توانند یکی از آزمون های انگلیسی پیرسون (PTE) را برای برآوردن شرایط ویزا که توسط ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) تعیین شده است، شرکت کنند. تست ها و سطوح مختلف PTE بر اساس نوع ویزای مورد نیاز شما متفاوت است. با این حال، دانشجویان بین المللی باید PTE Academic یا PTE Academic UKVI را بگذرانند:

ویزای تحصیلی: PTE Academic یا PTE Academic UKVI

ویزای کاری: PTE Academic UKVI یا PTE Home A1

ویزای خانوادگی: PTE Home A1 و A2

ویزای settlement : PTE Home B2

هیچ تفاوتی در محتوای آزمون بین PTE Academic و PTE Academic UKVI وجود ندارد. با این حال، همه مراکز آزمون هر دوی آنها را ارائه نمی دهند. اگر نیاز به قبولی در PTE Academic UKVI دارید، مطمئن شوید که آزمون را در مرکز آزمون مناسب رزرو می کنید.


دیدگاه کاربران

سکینه

من چطوری تست زبانمو بدم

1401/06/01 21:51 پاسخ

جوابمو بده

1401/06/01 22:02 پاسخ