دانشگاه های کانادا با اپلیکیشن فی رایگان برای دانشجویان بین المللی!

دسته بندی: لم اپلای

2020/12/24


در این مقاله، لیستی از دانشگاه های کانادا بدون پرداخت اپلیکیشن فی برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان داخلی تهیه کرده ایم و مطمئنیم که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

آیا شما هزینه زیادی را برای اپلای خود خرج کرده اید یا تازه کار خود را شروع کرده اید و نمی خواهید تمام پس انداز خود را صرف پرداخت هزینه های درخواست به دانشگاه کنید؟ اخیراً یکی از متقاضیان اپلای برای دانشگاه های کانادا گزارش داده که در مجموع 240 دلار برای پذیرش در دو دانشگاه کانادا هزینه کرده است (هرکدام برای اپلیکیشن 120 دلار هزینه دریافت می کنند) و هر دو دانشگاه پذیرش او را رد کردند و اپلیکیشن فی او هرگز پس داده نشد! هزینه های درخواست در اکثر موارد قابل استرداد نیستند، بنابراین پس از درخواست و پرداخت اپلیکیشن فی، گزینه‎ی استرداد وجه پرداختی برای همیشه از بین می رود. اگر برای پذیرش در نظر گرفته شده باشید، خوب است، اما اگر برای پذیرش در نظر گرفته نشوید و اپلیکیشن شما ریجکت شود، هزینه درخواست هرگز قابل استرداد نیست. قبلا چندین درخواست از بسیاری از اعضای سایت دریافت کرده ایم که آیا دانشگاه هایی در کانادا وجود دارند که هزینه درخواست را دریافت نمی کنند؟، پیشتر درمورد دانشگاه های اروپایی و استرالیایی که برای درخواست به دانشگاه هیچ اپلیکیشن فی دریافت نمی کنند نوشتیم و امروز، می خواهیم در مورد دانشگاه های کانادایی بدون اپلیکیشن فی صحبت کنیم و می دانیم که این مقاله شما را به شناخت این دانشگاه های شگفت انگیز علاقه مند خواهد کرد. اگر قبلاً برای پذیرش در کانادا اقدام کرده باشید، متوجه می شوید که تقریباً تمام دانشگاه ها و کالج ها در کانادا از دانشجویان بین المللی برای درخواست پذیرش هزینه می گیرند. این هزینه ای که پرداخت می کنید، تضمینی برای پذیرش یا حتی در نظر گرفته شدن شما برای پروگرم نیست. این دانشگاه ها ادعا می کنند که این پول برای تدارکات استفاده می شود و از این لحاظ این پول قابل استرداد نیست.

لیست موسسات آموزشی مجاز پذیرش دانشجو در کانادا را اینجا ببینید.

اپلیکیشن فی ها در کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی، می توانند برای هر پروگرم تا 150 دلار و برای تحصیلات تکمیلی تا 250 دلار باشند. تصور کنید اگر حدود 10 دانشگاه در کانادا برای درخواست برنامه های تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی دارید و هرکدام این مبلغ هنگفت را از شما می گیرند. شما در پایان نیمی از پس انداز و شهریه خود را فقط صرف اپلیکیشن فی و درخواست پذیرش به این دانشگاه ها خواهید کرد و در بدترین سناریو، این دانشگاه ها همه اپلیکیشن شما را ریجکت می کنند و پول شما از بین می رود. ما توصیه می کنیم که دانشجویان بین المللی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند ابتدا به دنبال دانشگاه هایی بدون اپلیکیشن فی باشند. ابتدا برای پذیرش در این دانشگاه ها اقدام کنید و بدانید پاسخ آنها چیست. اگر آنها شما را قبول کنند، پس متوجه خواهید شد که در هر یک از دانشگاه هایی که از شما اپلیکیشن فی می گیرند نیز شانس قبولی دارید. می توانید برای پذیرش در این دانشگاه ها اقدام کنید و دراینصورت می دانید که شانس قبولی شما تا حدودی بالا است. اگر دانشگاه هایی که برای اپلیکیشن فی شما هزینه ای دریافت نمی کنند، شما را ریجکت کنند، پس احتمال می دهید که در دانشگاه هایی که اپلیکیشن فی را نیز دریافت می کنند، احتمال ریجکت شدن شما وجود دارد. کاری که در این مورد انجام خواهید داد این است که بفهمید چرا ریجکت شده اید و اصلاحات و تغییراتی ایجاد کنید و دوباره درخواست دهید.

زمان پذیرش و ددلاین های دانشگاه های کانادا را اینجا بخوانید.

پیش از این، درباره ی کشور کانادا مطالب جامع و کاملی را تهیه کرده ایم. بطور مثال درمورد گرفتن استادی پرمیت یک راهنمای بسیار جامع نوشته ایم که حتما برای شما بسیار مفید خواهد بود، این مقاله می توانید اینجا بخوانید.

این دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در کانادا برای پروگرم های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی دارای فرصت های بسیار زیاد اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی نیز هستند. همچنین شما می توانید بورسیه های تحصیلی متفاوت کشور کانادا و دیگر کشور ها را در صفحه بورس تحصیلی اپلای پلاس ببینید و برای ادامه تحصیل در خارج از کشور با شرایط این بورسیه ها آشنا شوید. برای دیدن صفحه بورس تحصیلی اپلای پلاس کلیک کنید.

 

دانشگاه های کانادا بدون اپلیکیشن فی برای دانشجویان بین المللی

Royal Roads University

Quest University International

Redeemer University

Booth University College

دانشگاه رویال رودز

دانشگاه رویال رودز یکی از دانشگاه های کانادا با اپلیکیشن فی رایگان است. اگر به طور آنلاین برای این دانشگاه درخواست پذیرش بدهید، هزینه ای از شما دریافت نمی شود و همچنان به درخواست پذیرش شما توجه می شود تا مشخص شود آیا واجد شرایط پذیرش هستید یا نه. دانشگاه رویال رودز یک دانشگاه دولتی است که در کلوود، استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه دوره های متنوع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برای تمامی دانشجویان کانادایی و دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دانشگاه رویال رودز سالانه حدود پنج هزار دانشجوی جدید می گیرد.

دانشگاه بین المللی کوئست

این دانشگاه همچنین برای دانشجویان بین المللی متقاضی ارسال اپلیکیشن بصورت آنلاین قبل از پایان مهلت بررسی اپلیکیشن ها، هیچ گونه هزینه ای درخواست نمی کند. البته ممکن است برای بررسی اپلیکیشن هایی که پس از ددلاین تعیین شده ارسال می شوند، هزینه ای را دریافت کند. این دانشگاه یک موسسه خصوصی است که در اسکوامیش، استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه بسیار کوچک است و سالانه فقط 700 دانش آموز در آن تحصیل می کنند. دانشگاه کوئست بیشتر تخصص های خود را بر علوم و هنرهای لیبرال متمرکز می کند. به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کانادا با اپلیکیشن فی رایگان، دانشگاه کوئست توانسته است تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را جذب، پذیرش و فارغ التحصیل کند.

دانشگاه ردیمر

دانشگاه ردیمر نیز برای دانشجویان بین المللی هیچ هزینه ای برای بررسی اپلیکیشن های دانشجویان بین المللی دریافت نمی کند اما دقیقاً مانند دانشگاه کوئست، برای اپلیکیشن هایی که پس از پایان مهلت درخواست ارسال می شوند هزینه دریافت می کند. این بدان معناست که اگر می خواهید بدون پرداخت هزینه ی اپلیکیشن، برای این دانشگاه اپلای کنید، حتما باید به موقع اقدام کنید.

از طریق سامانه پیگیری سایت اپلای پلاس، بخش کارتابل اپلای++ میتوانید ددلاین تمامی دانشگاه ها یا بورسیه های موردنظر خود را ذخیره کرده و در زمان مناسب، به منظور یادآوری برای اپلای یا ارسال ایمیل و اپلیکیشن و موارد دیگر، ریمایندر بگیرید.

دانشگاه ردیمر در استان اونتاریوی کانادا واقع شده است. این دانشگاه یک نوع دانشگاه "مذهبی" در کانادا است و پروگرم ها را با فعالیت های مذهبی ترکیب می کند. دانشگاه ردیمر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا با اپلیکیشن فی رایگان، از دانشجویان بین المللی هزاران اپلیکیشن پذیرش دریافت کرده است و تعداد زیادی از آنها که واجد شرایط پذیرش بودند، توانستند از این ارگ بزرگ یادگیری عبور کنند.

کالج دانشگاه بوث

کالج دانشگاه بوث یکی از مشهورترین مدارس در کانادا بدون اپلیکیشن فی می باشد، اما این دانشگاه از متقاضیانی که در نهایت پس از بررسی اپلیکیشن، برای پذیرش در نظر گرفته بشوند، هزینه 500 دلار کانادا را درخواست می کند. این امر برای این است که دانشجو پوزیشن خود را در دانشگاه تایید کند.

اگر شما هم به دنبال دانشگاه ها یا کالج هایی بدون اپلیکیشن فی هستید، این دانشگاه ها باید نقطه شروع جستجوی شما باشند. اگر در رابطه با اطلاعات این صفحه سوالی دارید یا هرگونه سوال مرتبط با آن دارید، می توانید از کادر توضیحات زیر برای بیان سوال خود استفاده کنید.


دیدگاه کاربران