زمان پذیرش و ددلاین ها در کانادا

دسته بندی: عمومی

2020/07/28


در کانادا برای دانشجویان بین المللی، سه زمان پذیرش متفاوت وجود دارد. پاییز، زمستان و تابستان. زمان پذیرش اصلی برای کانادا، پاییز می باشد و از ماه سپتامبر آغاز می شود. پذیرش دوم، زمستان است که از ژانویه آغاز می شود. این بدان معنی است که اکثر دانشگاه ها تمام دوره های خود را برای ورودی پاییز / سپتامبر ارائه می کنند و همچنین ورودی زمستان / ژانویه برای دانشجویانی است که شانس خود را برای اپلای در پاییز از دست داده اند. البته بسیاری از دانشگاه ها در کانادا تعداد زیادی از دوره های خود را در زمستان / ژانویه ارائه می دهند. ورودی تابستان برای کانادا از ماه می آغاز می شود، و دوره های ارائه شده در آن بسیار اندک بوده و تعداد کمی از دانشگاه ها این دوره ها را ارائه می دهند. پذیرش های MBA و کارشناسی ارشد در كانادا همانند موارد فوق می باشد.

 

پذیرش های اصلی در کانادا

زمان شروع

جزئیات

پاییز

سپتامبر

ورودی اصلی، دانشگاه های تمامی دوره های را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

زمستان

ژانویه

ورودی دوم، تعداد بسیار زیادی از دوره ها برای دانشجویانی که ددلاین پاییز را از دست داده اند، در دسترس است.

بهار

می

تنها تعداد محدودی از دوره ها در دسترس هستند، هر دانشگاهی ورودی بهار را ارائه نمی دهد.

 

پذیرش پاییز در کانادا

مدت زمان: سپتامبر، اکتبر، نوامبر، دسامبر

پذیرش پاییز همچنین با عنوان پذیرش سپتامبر نیز شناخته می شود. این پذیرش شامل بیشترین تعداد مؤسسه ای است که بیشترین تعداد دوره ها را در مقایسه با دو پذیرش دیگر در اختیار دانشجویان قرار می دهد. اکثر دانشجویان برای شروع تحصیل در کانادا، این زمان را ترجیح می دهند، چرا که به آنها فرصت کافی برای شروع مطالعات خود و همچنین زمان بیشتری برای آشنایی با محیط می دهد. این امر باعث می شود این دانشجویان، حدود 4 الی 5 ماه جلوتر از دانشجویان ورودی زمستان قرار بگیرند. علاوه بر آن، هوا در پاییز در مقایسه با زمستان دلپذیرتر است.

ددلاین پذیرش سپتامبر در کانادا: مهلت درخواست برای این ورودی معمولاً بین دسامبر و مارس است. با این حال، ددلاین ها ممکن است از مؤسسه به مؤسسه دیگر متفاوت باشند.

 

پذیرش زمستان در کانادا

مدت زمان: ژانویه، فوریه، مارس، آوریل

پذیرش زمستان در کانادا به عنوان پذیرش ژانویه نیز شناخته می شود. این پذیرش می تواند به عنوان ادامه پذیرش پاییز در نظر گرفته شود. در این زمان، تعداد کمتری از موسسات نسبت به ورودی پاییز، دوره های در دسترس را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.

چه زمانی باید برای پذیرش ژانویه در کانادا اقدام کنم؟ بیشتر دانشجویانی که برای ورودی پاییز، شانس پذیرش خود را از دست داده اند، ورودی زمستان را ترجیح می دهند. آنها بدون انتظار برای یک سال کامل، فرصتی دیگر برای ادامه تحصیل خواهند داشت. هوا در زمستان بسیار سرد می شود و شروع در چنین شرایطی خوشایند نیست. علاوه بر این، دانشجویان در مقایسه با دانشجویان ورودی پاییز، باید به سرعت با محیط موسسه سازگار شوند.

ددلاین ژانویه در کانادا: ددلاین برای این ورودی معمولاً بین سپتامبر و نوامبر است. با این حال، از مؤسسه به مؤسسه دیگر متفاوت است.

 

پذیرش بهار در کانادا

مدت زمان: می، ژوئن، ژوئیه، آگوست

پذیرش بهار در کانادا یا پذیرش تابستان در کانادا با نام پذیرش می نیز شناخته می شود. در این پذیرش، کمترین میزان دوره ها در دانشگاه های و موسسات کانادا در دسترس خواهد بود. تعداد زیادی از کالج ها در طول بهار دوره ای ارائه نمی دهند، و یا دوره هایی که ارائه می دهند بسیار اندک هستند. بیشتر دانشجویان در تابستان ترجیح می دهند به خانه های خود برگردند یا استراحت کنند. ترم تابستان ، یک ترم اختیاری می باشد. دانشجویان هنوز هم می توانند در صورت تمایل در این زمان اپلای کنند، اما همانطور که گفته شد گزینه های زیادی برای انتخاب وجود ندارد.

ددلاین می در کانادا: تاریخ های نهایی اپلای برای ماه می معمولاً در ماه فوریه است. با این حال، این تاریخ ممکن است از موسسه به موسسه دیگر تغییر کند.

 

ددلاین دروس دوره های دیپلم در کانادا

سه پذیرش برای دوره های دیپلم کالج های کانادایی وجود دارد. این پذیرش ها تفاوت چندانی با پذیرش های دانشگاه های کانادا ندارند. در اینجا لیستی از آنها و ددلاین های اعمال شده برای هر یک آورده شده است:

ددلاین ورودی ژانویه: آگوست- سپتامبر

ددلاین ورودی می: ژانویه - فوریه

ددلاین ورودی آگوست / سپتامبر: فوریه / آوریل

 

اپلای برای پذیرش در ژانویه 2021

اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید و قصد دارید برای پذیرش ژانویه 2021 در کانادا اقدام کنید، در ادامه جدول زمانی تحصیل در ژانویه 2021 در کانادا را آورده ایم که شامل اطلاعات مربوط به دوره ها در کانادا برای ژانویه سال 2021، چه زمانی برای ژانویه 2021 در کانادا باید اپلای کرد و همه چیز در مورد آخرین تاریخ های مربوط به اپلای برای پذیرش ژانویه 2021 در کانادا می باشد.

مرحله 1: همین الان شروع کنید!

اکثر کالج ها و دانشگاه ها برای پذیرش ماه ژانویه در کانادا، بدین صورت عمل می کنند که به درخواست هر دانشجویی که زودتر اپلای کند، زودتر رسیدگی می شود. بنابراین بهتر است مراحل اپلای خود را در اسرع وقت شروع کنید. ددلاین پذیرش ژانویه برای کانادا را به خاطر داشته باشید و بر این اساس شروع کنید.

قبل از آن لیستی از کالج ها و دانشگاه های مورد علاقه خود را پیدا کنید. در مورد لیست کالج های کانادا برای پذیرش ژانویه تحقیق کاملی انجام دهید و سپس ببینید دوره های موجود در کانادا برای ورودی ژانویه چیست، دوره های مربوط به اهداف علمی و شغلی خود را انتخاب کنید. هر مؤسسه ددلاین های خاص خود را برای پذیرش ژانویه خواهد داشت که باید قبل از برنامه ریزی در نظر گرفته شوند. شما می توانید لیست اطلاعات کامل کالج ها و دانشگاه های درخواستی خود را از اینجا سفارش دهید.

 

مرحله 2: حضور در امتحانات: ژوئیه 2020 تا آگوست 2020

از دو ماه قبل، هر یک از آزمون هایی مانندGMAT ، GRE ، SAT ، TOEFL و IELTS را آماده کنید. مطابق با شرایط دانشگاه خود، در امتحانات مناسب شرکت کنید. به خاطر داشته باشید که اعلام نتایج برخی آزمون ها حدود دو هفته طول می کشد، همچنین باید یک ماه نیز برای اتفاقات غیرمنتظره نگه دارید، شاید نیاز باشد به هر دلیل و نتیجه غیرقابل پیش بینی یا نامطلوبی، دوباره آزمون بدهید.

مرحله 3: شروع اپلای برای دانشگاه ها: آگوست 2020 تا سپتامبر 2020

به دنبال کالج ها و دانشگاه هایی در کانادا که برای ژانویه پذیرش دارند باشید، کالج ها و دانشگاه ها را قبل از موعد مقرر لیست کنید. اپلیکیشن نهایی خود را آماده کنید. اپلیکیشن باید شما را به عنوان یک متقاضی منحصر به فرد به تصویر بکشد و باید نقاط قوت شما را برجسته نشان دهد. برای توصیه نامه ها، با کارفرما ها و اساتید خود تماس بگیرید. شروع به کار بر روی  SOPکنید. آماده سازی تمامی مدارک باید حداقل یک ماه قبل از موعد مقرر در برنامه شروع شوند. بیشتر کالج ها و دانشگاه های کانادا، ددلاین پذیرش ژانویه خود را برای ماه سپتامبر تعیین می کنند. برخی ممکن است تا اواسط نوامبر نیز طول بکشند، اما شما همیشه باید وب سایت دانشگاه را برای ددلاین های پذیرش ژانویه بررسی کنید.

مرحله 4: نامه پذیرش و مصاحبه ها: سپتامبر 2020 تا اکتبر 2020

پس از اپلای برای هر دوره، کالج ها و دانشگاه ها به شما ایمیل می دهند. در پاسخ به آنها تأخیر نداشته باشید. در صورت لزوم برای مصاحبه شخصی یا ویدیویی خود را آماده کنید. اگر در کالج یا دانشگاه پذیرفته شدید، سریع تصمیم بگیرید و به محض تصمیم گیری به آنها پاسخ دهید. برای جواب دادن به آنها منتظر ددلاین نباشید چرا که بعضی از آنها، هر دانشجویی را که زودتر جواب دهد، زودتر می پذیرند.

مرحله 5: برای وام دانشجویی یا ویزا اقدام کنید: اکتبر 2020 تا نوامبر 2020

به محض دریافت نامه پذیرش، درخواست وام دانشجویی را بدون هیچ گونه تاخیری انجام دهید. برخی فرآیندها زمان می برد و شما همیشه قبل از برنامه ریزی برای جدول زمانی باید این موضوع را در نظر بگیرید. تمام مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی خود را آماده کنید. به موقع برای ویزای دانشجویی در کانادا اقدام کنید. پروسه ویزا مدتی طول می کشد. در صورت امکان، به محض دریافت نامه قبولی از کالج یا دانشگاه، برای کمک هزینه تحصیلی نیز درخواست کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای دانشجویی در کانادا، کلیک کنید.

 

مرحله6 : بلیت و خروج از کشور: نوامبر 2020 تا دسامبر 2020

شما تقریبا آماده پرواز هستید! بلیت هواپیما را رزرو کنید. بیشتر کلاس ها از اوایل ژانویه آغاز می شوند، بنابراین توصیه می شود تا ماه دسامبر به کانادا برسید و به دنبال محل زندگی در دانشگاه یا خارج از آن باشید. قبل از پرواز، تمام مدارک لازم و کپی های آنها را آماده کنید.

 

اپلای برای پذیرش در می 2021

اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید و قصد دارید برای پذیرش می در کانادا اقدام کنید، در ادامه جدول زمانی تحصیل در می در کانادا را آورده ایم که شامل اطلاعات مربوط به دوره ها در کانادا برای می سال 2021، چه زمانی برای می 2021 در کانادا باید اپلای کرد و همه چیز در مورد آخرین تاریخ های مربوط به اپلای برای پذیرش می 2021 در کانادا می باشد.

مرحله 1: همین الان شروع کنید!

همانطور که پیشتر گفته شد، بیشتر دانشگاه ها، اپلیکیشن دانشجویانی که زودتر درخواست می دهند را زودتر رسیدگی می کنند و شما باید روند درخواست خود را در اسرع وقت شروع کنید. ددلاین پذیرش می برای کانادا را به خاطر داشته باشید و بر این اساس شروع کنید. قبل از ددلاین نیز همانند آنچه برای پذیرش ژانویه گفتیم، شروع به آماده سازی لیستی از کالج ها و دانشگاه های کانادا که به آنها علاقه دارید، کنید.

مرحله 2: شرکت در امتحانات: آگوست 2020 تا سپتامبر 2020

مرحله 3: شروع اپلای برای کالج ها و دانشگاه ها: اکتبر 2020 تا دسامبر 2020

مرحله 4: نامه پذیرش و مصاحبه ها: دسامبر 2020 تا ژانویه سال 2021

مرحله 5: اقدام برای وام دانشجویی یا ویزا: ژانویه 2021 تا فوریه 2021

مرحله6 : بلیت و خروج از کشور: مارس 2021 تا آوریل 2021

 

اپلای برای پذیرش در سپتامبر 2021

مرحله 1: آوریل 2020 تا سپتامبر 2020

در اسرع وقت برای اپلای اقدام کنید و در اوایل ماه آگوست، 8-12 دانشگاه یا کالج مورد نظرتان را انتخاب کنید. به وب سایت های دانشگاه مراجعه کرده و شرایط لازم برای درخواست، ددلاین ها و دیگر تاریخ ها را یادداشت کنید

تا سپتامبر با وام بانکی گزینه های بورس های تحصیلی آشنا شوید.

با دانلود بروشورهای پذیرش از وب سایت های دانشگاه شروع کنید. بیشتر بروشورها از یک سال زودتر منتشر می شوند.

تحقیقات اولیه را در مورد گزینه های مختلف برای محل زندگی انجام دهید.

 

مرحله 2: شرکت در امتحانات: ژوئن 2020 تا دسامبر 2020

مرحله 3: شروع اپلای برای کالج ها و دانشگاه ها: آگوست 2020 تا اکتبر 2020

مرحله 4: نامه پذیرش و مصاحبه ها: نوامبر 2020 تا آوریل 2021

مرحله 5: اقدام برای وام دانشجویی یا ویزا: ماه می 2021 تا ژوئیه 2021

مرحله 6: آماده پرواز شوید: ژوئیه 2021 تا آگوست 2021

 

 


دیدگاه کاربران