8 دلیل برای گرفتن ارشد علوم کامپیوتر از دانشگاه های امریکا

دسته بندی: عمومی

2021/10/01


1. تحصیل در بهترین دانشگاه های علوم کامپیوتر در جهان

در حالی که هزینه های تحصیل در امریکا در مقایسه با سایر کشورها بسیار بیشتر است، دانشگاه ها و کالج های آمریکایی اغلب در میان بهترین موسسات دانشگاهی در جهان رتبه بندی می شوند. انتظار می رود از متخصصان صنعت، که سال ها تجربه در زندگی واقعی دارند و آماده اند تا آخرین روندها، نوآوری ها و پیشرفت های فناوری را به شما آموزش دهند، یاد بگیرید. همچنین از پشتیبانی عالی برای دانشجویان، امکانات تحقیقاتی شگفت انگیز و همچنین راهنمایی های آموزشی و حرفه ای برخوردار خواهید شد.

در اینجا برخی از بهترین دانشگاه ها در رشته ی علوم کامپیوتر در امریکا آمده است:

دانشگاه پرینستون

دانشگاه هاروارد

دانشگاه کلمبیا

موسسه فناوری ماساچوست MIT

دانشگاه ییل

دانشگاه استنفورد

موسسه فناوری کالیفرنیا CalTech

 

2. هر گرایشی از علوم کامپیوتر را که می خواهید دنبال کنید.

به عنوان یک مرکز بزرگ فناوری، جای تعجب نیست که آمریکا هرگونه مدرک علوم کامپیوتر را که فکر می کنید ارائه می دهد. برخی نسبت به بقیه گرایش ها محبوبیت بیشتری دارند، اما همه ی آنها نهایتا منجر به مشاغل با حقوق بالا می شوند.

در اینجا برخی از تخصص های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات را می توانید انتخاب کنید:

  • علوم کامپیوتر
  • هوش مصنوعی
  • امنیت سایبری
  • علم داده
  • انفورماتیک
  • یادگیری ماشین
  • مهندسی نرم افزار

 

3. کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر مقرون به صرفه را در امریکا پیدا کنید.

درست است که شهریه در ایالات متحده نسبتاً بالا است. هزینه بسیاری از پروگرم های علوم کامپیوتر بیش از 40،000 یورو در سال است و برخی از آنها به 65،000 یورو نیز می رسند. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید پروگرم های مقرون به صرفه علوم کامپیوتر را پیدا کنید. این پروگرم های ارزان تر توسط دانشگاه های دولتی ارائه می شود که با ورود به این دانشگاه ها می توانید بین هزینه و ارزش تعادل مناسب را برقرار کنید.

چند دانشگاه و کالج آمریکایی با شهریه کم برای کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر:

دانشگاه بریگهام یانگ - 1،515 یورو در سال

دانشگاه وسترن کنتاکی - 1770 یورو در سال

دانشگاه نیوهمپشایر - 2310 یورو در سال

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا لانگ بیچ - 3،300 یورو در سال

دانشگاه جانسون و ولز - 3،830 یورو در سال

 

دانشگاه های برتر امریکا را اینجا ببینید.

 

4. کسب تجربه از طریق دوره های کار آموزی تابستانی در حوزه علوم کامپیوتر

بیایید با حقیقت روبرو شویم: کارفرمایان آینده دیگر فقط تحت تاثیر دیپلم شما یا اعتبار دانشگاه نیستند. آنها می خواهند ببینند چقدر تجربه عملی دارید، چگونه و کجا آن را به دست آورده اید و در طی این فرآیند چه چیزهایی آموخته اید. به همین دلیل است که برنامه درسی عملی CPT یک فرصت عالی برای دانشجویان بین المللی در امریکا است. این برنامه به دانشجویان اجازه می دهد تا برای آموزش عملی تا زمانی که شرایط لازم را برآورده می کنند، درخواست دهند.

در اینجا برخی از این برنامه ها آورده شده است:

  • آموزش باید مرتبط با برنامه کارشناسی ارشد باشد
  • آموزش باید بخشی از برنامه درسی برنامه باشد
  • دانشجویان باید قبل از درخواست CPT فرصت آموزشی پیدا کنند
  • این امر باید قبل از فارغ التحصیلی اتفاق بیفتد

 

5. برترین شرکت های فناوری در امریکا در آموزش شما سرمایه گذاری می کنند.

کالج ها و دانشگاه های امریکایی می دانند که کمک به دانشجویان در دستیابی به دانش و آگاهی عملی چه میزان اهمیت دارد؛ به همین دلیل است که اکثر آنها با شرکت های محلی از بخش فناوری همکاری می کنند. با تحصیل در این دانشگاه ها این شانس را دارید که در کارگاه های آموزشی شرکت کنید، در تورهای رسمی شرکت کنید و با متخصصان برتر در صنعت ملاقات کنید. این متخصصان با تجربه می توانند به سوالات شما پاسخ دهند، جزئیات مربوط به کارهای روزمره خود را به اشتراک بگذارند و از آخرین روند های فناوری یا مورد نیاز ترین حوزه ها مانند امنیت سایبری برای شما بگویند.

 

6. می توانید برای بورسیه های علوم کامپیوتر اقدام کنید.

بورسیه های علوم کامپیوتر توسط انواع مختلف سازمان ها و شرکت های عمومی خصوصی مانند گوگل، مایکروسافت، موسسات دولتی، دانشگاه ها و کالج ها، NGO ها و غیره ارائه می شود. شما می توانید در وب سایت علوم کامپیوتر به دنبال بورسیه ها و برنامه های دارای فاند باشید.

https://www.computerscience.org/scholarships-overview/

فقط مطمئن شوید که واجد شرایط هستید زیرا برخی از آنها فقط برای دانشجویان آمریکایی در دسترس هستند. همچنین، صفحات اسکالرشیپ و پشتیبانی وب سایت خود دانشگاه ها را نیز بررسی کنید. ممکن است اطلاعات مفیدی در آنجا داشته باشند. اگر چیزی پیدا نکردید، همیشه می توانید در طول فرایند درخواست از آنها بپرسید تا در زمینه تامین مالی مطالعات علوم رایانه خود کمک بگیرید.

 

7. مسابقات علوم کامپیوتر شما را به چالش می کشد و انگیزه می دهد.

مسابقات علوم کامپیوتر تیم های دانشجویی را تشویق می کند تا نرم افزار بسازند، دستگاه بسازند و مهارت ها و نبوغ خود را به نمایش بگذارند. هدف از این مسابقات لزوماً کسب جایزه بزرگ نیست (اگرچه گاهی اوقات آنها به کارآموزی در یک شرکت بزرگ فناوری منجر می شوند).

این مسابقات بیشتر در مورد نحوه یادگیری موارد زیر توسط دانشجویان است:

  • همکاری با دانشجویان دیگر
  • مدیریت یک پروژه از ابتدا تا انتها
  • کار کردن تحت فشار
  • اهمیت دادن به ددلاین ها
  • ایجاد یک محصول یا خدمات اصلی و مفید

این مسابقات مکانی عالی برای ملاقات با افراد همفکر، بحث در مورد پروژه ها و ایده ها و آزمایش خود به شیوه ای سرگرم کننده و خلاق است. آیا جایزه وجود دارد یا خیر، شرکت در این مسابقات به شما این فرصت را می دهد تا نشان دهید که چه کاری می توانید انجام دهید. اگر خلاقیت شما برجسته باشد، ممکن است شرکت های فناوری با شما تماس بگیرند و به شما پیشنهاد کارآموزی بدهند. هر کاری که انجام می دهید می تواند گامی بزرگ در حرفه فناوری شما باشد، بنابراین به مسابقات علوم کامپیوتر فرصت دهید.

 

8. از مشاغل پردرآمد علوم کامپیوتر لذت ببرید.

پس از فارغ التحصیلی، هیچ مشکلی برای یافتن کار در امریکا ندارید. شرکت ها همیشه به دنبال نیروهای جدید برای تکمیل موقعیت های موجود خود هستند و مایلند به بهترین فارغ التحصیلان حقوق بالایی بپردازند. مشاغل زیادی در زمینه کامپیوتر وجود دارد که می توانید انتخاب کنید، بنابراین ما تنها برخی از مشاغل محبوب را لیست کرده ایم. همچنین میانگین حقوق سالانه را با توجه به PayScale در نظر گرفته ایم:

توسعه دهنده وب - 59،200 دلار در سال

توسعه دهنده برنامه - 69،100 دلار در سال

تحلیلگر امنیت سایبری - 75.800 دلار در سال

توسعه دهنده بازی - 66،900 دلار در سال

مشاور فناوری اطلاعات - 78،650 دلار در سال

مهندس نرم افزار - 84،900 دلار در سال

 


دیدگاه کاربران