هزینه های زندگی در کشور آلمان

دسته بندی: عمومی

2020/09/07


هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان

نه تنها می توانید در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنید، بلکه کشوری تقریبا مقرون به صرفه است. متوسط ​​هزینه های زندگی دانشجویان با احتساب محل اقامت بین 700 تا 1000 یورو در ماه است.

شهرهای بزرگتر: برلین، فرانکفورت یا دوسلدورف - کل هزینه های زندگی بین 900 - 1500 یورو در ماه خواهد بود.

شهرهای کوچکتر: فرایبورگ، لایپزیگ یا هانوفر - شما به 750 - 1100 یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

 

هزینه خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان در آلمان

وقتی صحبت از زندگی در آلمان می شود، مسکن بالاترین هزینه ماهانه شما خواهد بود، گزینه های ارزان تر برای دانشجویان بین المللی، سالن های اقامت یا اشتراک یک آپارتمان اجاره ای خصوصی است. همچنین می توانید یک آپارتمان یک خوابه اجاره کنید (این آپارتمان ها استودیو نامیده می شود). در زیر میانگین هزینه های اقامت برای یک دانشجو در کشور آلمان را تخمین زده ایم:

  • زندگی در استودیو به تنهایی: 390 یورو در ماه
  • اشتراک یک آپارتمان اجاره ای خصوصی: 365 یورو در ماه
  • زندگی در اقامتگاه دانشجویی: 250 یورو در ماه
  • آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر:027 یورو در ماه
  • آپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر:427 یورو در ماه
  • آپارتمان (یک خوابه) اطراف شهر: 562 یورو در ماه
  • آپارتمان (سه خوابه) اطراف شهر:065 یورو در ماه

 

اتاق های اقامتگاه های دانشجویی یکی از محبوب ترین گزینه های مسکن است. طبق DAAD ، بیش از 40٪ دانشجویان بین المللی در یک اقامتگاه دانشجویی زندگی می کنند. دومین گزینه محبوب، اشتراک مسکن است که 30٪ از دانشجویان این نوع محل اقامت را انتخاب می کنند. خدمات ماهانه مانند برق، گاز، گرمایش و اینترنت می توانند بین 100 تا 200 یورو به هزینه های زندگی شما اضافه کنند.

 

هزینه های مربوط به ورزش و اوقات فراغت

باشگاه ورزشی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال : 29.93 یورو

اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته): 20.05 یورو

بلیت سینما: 12 یورو

اینترنت: 32 یورو

 

هزینه های خورد و خوراک برای دانشجویان بین المللی در آلمان

شما به عنوان دانشجو در آلمان حدود 170 یورو در ماه برای غذا پرداخت خواهید کرد. اگر به دنبال قیمت های پایین تر هستید، سوپرمارکت های ارزان تری را امتحان کنید مانند آلدی (Aldi)، لیدل (Lidl) و نتو (Netto). اگر می خواهید هر چند وقت یک بار در رستوران شام بخورید، 10 یورو برای یک غذای ارزان پرداخت خواهید کرد. یک وعده غذایی کامل سه نوبته شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر، برای دو نفر در یک رستوران متوسط، حدود 50 یورو و یک نوشیدنی سبک اضافی 3 یورو خواهد بود.

 

هزینه های حمل و نقل

طبق یک تحقیق در DAAD ، حدود 10٪ از کل بودجه ماهانه دانشجویان صرف هزینه های حمل و نقل می شود.

  • کارت حمل و نقل عمومی برای دانشجویان بین 25 تا 200 یورو در ماه است. با این حال، در بسیاری از دانشگاه ها، هزینه های اداری که هر ترم باید پرداخت کنید، شامل هزینه کارت حمل و نقل ماهانه می شود.
  • به راحتی می توانید با دوچرخه در تمام شهرهای آلمان رفت و آمد کنید. نرخ اجاره دوچرخه حدود 15-20 یورو در روز است.
  • از سیستم قطار Deutsche Bahn آلمان استفاده کنید و از هر شهر آلمان که می خواهید بازدید کنید. کرایه ها بین 20 تا 70 یورو است.
  • بلیت یک طرفه: 2.80 یورو
  • شارژ یک ماهه بلیت: 72 یورو
  • ورودی تاکسی: 3.5 یورو
  • هر کیلومتر مسافت: 3.22 یورو
  • یک لیتر بنزین: 5.37 یورو

 

بورسیه ها و پشتیبانی مالی دانشجویی

  • دولت آلمان با پوشش شهریه به شدت از آموزش عالی حمایت می کند و دانشگاه ها را تأمین مالی می کند. علاوه بر این، دولت آلمان همچنین برنامه های پشتیبانی مالی را برای دانشجویان ارائه می دهد.
  • سرویس تبادل آکادمیک  (DAAD)یک برنامه کمک مالی است که بر دانشجویان آلمانی و بین المللی و پژوهشگران متمرکز است
  • Deutschlandstipendium : برای دانشجویان با استعداد جوایز 300 یورو در ماه حداقل برای دو ترم ارائه می دهد.

 

ویزای دانشجویی آلمان

اکنون که مروری بر هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در آلمان کردید، می توانید درخواست خود را برای دانشگاه ها شروع کنید.

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، لازم است تا برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید، دانشجویان مقیم ایزان، برای تحصیل در آلمان نیاز به ویزای نوع D /مجوز اقامت دارند. این ویزا به طور خاص برای دانشجویانی مانند شما که آماده شروع تحصیل در خارج از کشور ماجراجویی در آلمان هستند ساخته شده است. در ادامه به طور مختصر درمورد این نوع ویزا توضیح داده ایم:

 

مدت زمان پروسه گرفتن ویزا

حتماً وقت اضافی را برای درخواست ویزای خود اختصاص دهید. بلافاصله پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود، بهتر است درخواست خود را برای ویزای آلمان نوع D / مجوز اقامت آغاز کنید. شما باید حداقل 3 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلات دانشگاهی خود برای ویزای آلمان اقدام کنید.

 

مراحل اصلی انجام ویزای دانشجویی آلمان

ممکن است در مراحل درخواست ویزا مجبور به ارائه بایومتریک باشید. اساساً بایومتریک شما، شناسایی اضافی (به عنوان مثال اثر انگشت و عکس) است که کشورها برای اهداف امنیتی از آن استفاده می کنند. در طی مراحل درخواست باید در مصاحبه ویزا شرکت کنید. ویزا نوع D / مجوز اقامت آلمان حداکثر 3 ماه اعتبار دارد. برای اینکه بتوانید در طول دوره تحصیل خود در آلمان بمانید، لازم است تا هر ساله ویزای خود را تمدید کنید. اگر می خواهید پس از اتمام دوره تحصیلی خود در آلمان بمانید، باید از طریق اداره مهاجرت برای ویزای متفاوت یا تمدید ویزا اقدام کنید.

 

هزینه ویزای دانشجویی آلمان

 برای درخواست ویزای آلمان نوع D / مجوز اقامت باید 75 یورو هزینه پرداخت کنید. بسته به شرایط شما، مقامات آلمانی به شما اجازه می دهند این هزینه را بصورت آنلاین، از طریق قرار گرفتن در یک مرکز درخواست ویزا در ایران یا از طریق انتقال بانکی پرداخت کنید. دانشجویان ایرانی برای ویزای آلمان نیازی به دریافت بیمه درمانی ندارند. دانشجویان باید هزینه اقامت سالانه به مبلغ 110 یورو را نیز پرداخت کنند.

 


دیدگاه کاربران