هزینه های زندگی در کشور هلند

دسته بندی: عمومی

2020/09/29


هلند، سرزمین لاله ها به لطف دانشگاه های برتر خود، ارائه دهنده دوره های متعدد به زبان انگلیسی و یک محیط چند فرهنگی دوستانه است که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. در این مقاله، ما در مورد هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در هلند صحبت خواهیم کرد.

 

هزینه های زندگی در هلند برای دانشجویان

هزینه های ماهانه شما شامل مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، کتاب و وسایل درسی، لباس و فعالیت های تفریحی خواهد بود. برای تأمین این هزینه ها، شما به حدود 800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارید. در اینجا میانگین هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ دانشجویی هلند آورده شده است:

انسخده: 650 – 920 یورو در ماه

آیندهوون: 850 - 1350 یورو در ماه

آمستردام: 1000 تا 1500 یورو در ماه

دلفت: 780 - 1200 یورو در ماه

روتردام: 760 - 1250 یورو در ماه

 

هزینه خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان در هلند

اجاره اتاق در هلند ممکن است بین 300 تا 600 یورو در ماه هزینه داشته باشد. خانه های دانشجویی مقرون به صرفه تر هستند و حتی برخی از دانشگاه ها محل های اقامت و خوابگاه های دانشجویی را در پردیس های خود ارائه می دهند. اگر بعد از پذیرش با آنها تماس بگیرید، دانشگاه شما ممکن است به شما در یافتن خوابگاه کمک کند. گزینه دیگر، اجاره یک واحد آپارتمان یا اشتراک آپارتمان با یک یا چند هم اتاقی است اما قیمت ها بالاتر هستند.

  • زندگی در استودیو به تنهایی: 500 - 1000 یورو در ماه
  • اشتراک یک آپارتمان اجاره ای: 400 - 700 یورو در ماه
  • زندگی در اقامتگاه دانشجویی: 350 – 600 یورو در ماه
  • آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر:100 یورو در ماه
  • آپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر:700 یورو در ماه
  • آپارتمان (یک خوابه) اطراف شهر: 890 یورو در ماه
  • آپارتمان (سه خوابه) اطراف شهر:300 یورو در ماه

 

سایر هزینه های مربوط به محل اقامت

به خاطر داشته باشید که آب و برق همیشه در هزینه های اقامت گنجانده نمی شود. هنگامی که اتاقی اجاره می کنید، همیشه بپرسید که چه مواردی را شامل می شود و چقدر قرار است ماهانه هزینه آب و برق را بپردازید. همچنین باید بیعانه ای پرداخت کنید که معمولاً برابر با اجاره یک ماه است. اگر به محل صدمه نزنید، در پایان قرارداد پول بیعانه را پس می گیرید.

  • هزینه های متوسط ​​آب و برق: 100 - 230 یورو در ماه
  • اینترنت: 30 تا 50 یورو در ماه

 

هزینه های مربوط به ورزش و اوقات فراغت

  • باشگاه ورزشی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال : 30 یورو
  • اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته): 20 یورو
  • بلیت سینما: 12 یورو

 

هزینه های خورد و خوراک برای دانشجویان بین المللی در هلند

دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند حدود 150 تا 170 یورو در ماه برای غذا و مواد غذایی پرداخت می کنند. Lidl ، Aldi و Albert Heijn از ارزان ترین سوپرمارکت های هلند هستند. میزان هزینه شما به سبک زندگی و شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. شما باید انتظار داشته باشید که خرید در آمستردام و روتردام نسبت به شهرهای کوچکتر مانند خرونینگن یا آیندهوون گرانتر باشد. اگر غذا خوردن در بیرون را ترجیح می دهید، رستوران های ارزان قیمت وعده های غذایی با قیمت 10 تا 20 یورو را ارائه می دهند.

 

هزینه های حمل و نقل

در هلند ، متوسط ​​هزینه حمل و نقل ماهانه دانشجویان 35 - 90 یورو در ماه است. با اجاره دوچرخه می توانید پس انداز کنید - یک گزینه حمل و نقل محبوب در کشور هلند -  قیمت ها از 10 یورو در روز شروع می شوند. همچنین گزینه های ارزان قیمت زیادی برای خرید دوچرخه دست دوم وجود دارد که قطعا در طولانی مدت سرمایه گذاری بهتری است.

  • بلیت یک طرفه: 20 یورو
  • شارژ یک ماهه بلیت: 85 یورو
  • ورودی تاکسی: 6 یورو
  • هر کیلومتر مسافت: 7 یورو
  • یک لیتر بنزین: 21 یورو

 

هزینه های تحصیل در هلند

شهریه دانشجویان اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی

دانشجویان اتحادیه اروپا، سوئیس یا سورینام، از شهریه کمتری در دانشگاه های دولتی هلند بهره مند خواهند شد. هزینه ها معمولاً بین 700 تا 2100 یورو در سال تحصیلی است و هزینه آنها تحت تأثیر دانشگاه محل تحصیل، رشته و نوع مدرک (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) است.

شهریه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی

برای همه دانشجویان بین المللی دیگر، هزینه های تحصیل بیشتر است. شما می توانید انتظار داشته باشید که برای یک مدرک کارشناسی حدود 6000 تا 15000 یورو در سال و برای یک مدرک کارشناسی ارشد 8،000 - 20،000 یورو در سال پرداخت کنید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی

اگر در یک دانشگاه خصوصی کشور هلند ثبت نام کنید، معمولاً به بودجه بیشتری احتیاج خواهید داشت. برای برخی از برنامه های تحصیلی، می توانید انتظار داشته باشید که سالانه 30000 یورو بپردازید. پزشکی و بیزنس از گرانترین دوره ها هستند.

 

سایر هزینه ها

می توانید با استفاده از کارت دانشجویی خود در بسیاری از بارها، رستوران ها و سینماها تخفیف بگیرید.

  • کتاب ها و سایر مطالب مطالعه: بین 30 تا 65 یورو در ماه
  • فعالیت های اجتماعی / سرگرمی: 50 - 60 یورو در ماه

 

بورسیه ها و پشتیبانی مالی دانشجویی

شما می توانید بورسیه، کمک هزینه تحصیلی، وام دانشجویی و همچنین یارانه اجاره و حمایت از بیمه درمانی و هزینه های زندگی خود را در طول دوره تحصیل در هلند پیدا کنید.

وام های پرداخت شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا اعمال می شود که واجد شرایط مالی برای تحصیل در هلند نیستند.

 بورسیه ها و کمک هزینه های مختلف توسط دانشگاه ها و سازمان های هلندی ارائه می شود.

همچنین می توانید برای کمک به تأمین مالی تحصیلات خود در خارج از کشور، صفحه بورس تحصیلی اپلای پلاس را بررسی کنید.

 

ویزای دانشجویی هلند

اکنون که مروری بر هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در هلند کردید، می توانید درخواست خود را برای دانشگاه ها شروع کنید.

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، لازم است تا برای ویزای تحصیلی هلند اقدام کنید، دانشجویان مقیم ایران، برای تحصیل در هلند نیاز به ویزای طولانی مدت MVV / مجوز اقامت دارند. در ادامه به طور مختصر درمورد پروسه ویزا توضیح داده ایم:

 

مدت زمان پروسه گرفتن ویزا

حتماً وقت اضافی را برای درخواست ویزای خود اختصاص دهید. بلافاصله پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود، دانشگاه از شما درخواست ویزا و اجازه اقامت می کند. در صورت پذیرش درخواست ، باید برای جمع آوری MVV و گرفتن بیومتریک از سفارت در ایران وقت بگیرید. بهتر است درخواست خود را برای ویزای هلند نوع MVV / مجوز اقامت آغاز کنید. شما باید حداقل 3 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلات دانشگاهی خود برای ویزای هلند اقدام کنید. پس از مصاحبه، مراحل نهایی درخواست می تواند تا 1 تا 90 روز طول بکشد تا در نهایت ویزا دریافت کنید.

 

مراحل اصلی انجام ویزای دانشجویی هلند

در مراحل درخواست ویزا مجبور به ارائه بایومتریک هستید. اساساً بایومتریک شما، شناسایی اضافی (به عنوان مثال اثر انگشت و عکس) است که کشورها برای اهداف امنیتی از آن استفاده می کنند. در طی مراحل درخواست باید در مصاحبه ویزا شرکت کنید. ویزای هلند نوع MVV / مجوز اقامت حداکثر 3 ماه اعتبار دارد. برای اینکه بتوانید در طول دوره تحصیل خود در هلند بمانید، لازم است تا ویزای خود را تمدید کنید.

 

هزینه ویزای دانشجویی هلند

 برای درخواست ویزای هلند نوع MVV / مجوز اقامت باید 171 یورو هزینه پرداخت کنید. بسته به شرایط شما، مقامات هلندی به شما اجازه می دهند این هزینه را بصورت آنلاین، از طریق قرار گرفتن در یک مرکز درخواست ویزا در ایران یا از طریق انتقال بانکی پرداخت کنید. برای بیمه درمانی نیز باید 470 یورو پرداخت کنید. برای اثبات اینکه می توانید در حین تحصیل در هلند از پس هزینه زندگی خود برآیید، باید نشان دهید که حداقل ماهانه 868 یورو در حساب بانکی خود دارید.


دیدگاه کاربران