بهترین دوره ها و پلتفرم های آنلاین

دسته بندی: لم اپلای

2021/08/20


بهترین دوره ها و پلتفرم های آنلاین

اگر می خواهید مهارت خاصی را ارتقا دهید یا چیز جدیدی یاد بگیرید، می توانید از بین چندین دوره آنلاین که در ادامه آورده ایم برای این کار استفاده کنید. با تنوع زیادی که در انتخاب وجود دارد، دانستن اینکه کدام یک بهترین هستند می تواند به شما در انتخاب بهترین دوره ممکن برای پیشرفت مهارت های شخصی و حرفه ای شما کمک کند.

پیشتر درمورد تاثیر آوردن لیست دوره های آنلاینی که گذرانده اید در رزومه صحبت کردیم؛ در این مقاله، ما لیستی از 19 تا از بهترین وب سایت ها و اپلیکیشن های دوره های آنلاین و کلاس های فردی را که برای تقویت مهارت های تحصیلی و شغلی خود می توانید در نظر بگیرید، ارائه می دهیم.

دوره های آنلاین برای چیست؟

دوره های آنلاین به منظور کمک به افراد برای بهبود مهارت های خاص و ایجاد دانش طراحی شده است. معمولاً، به ویژه در مورد دوره های رایگان، مدرک یا گواهی برای گذراندن دوره دریافت نمی کنید. در عوض، این کلاس ها به گونه ای طراحی شده اند که به شما کمک می کند درک و توانایی های خود را به صورت جامع افزایش دهید تا در آینده فرصت های شغلی بیشتری داشته باشید.

بهترین وب سایت های دوره های آنلاین

این وب سایت ها دوره های بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید در چندین زمینه شخصی و حرفه ای کورس های بسیار خوبی را بگذرانید. اگر مطمئن نیستید که می خواهید چه چیزی را مطالعه کنید، اما می دانید که می خواهید یک دوره را بگذرانید، این وب سایت ها می توانند به شما در یافتن بهترین دوره برای اهداف شما کمک کنند:

ممرایز (Memrise)

Memrise هم یک وب سایت است و هم یک اپلیکیشن که به شما در یادگیری زبان کمک می کند. استفاده از آن رایگان است و شامل یک لیست طولانی از زبان ها برای انتخاب است. برخی از انتخاب های محبوب برای متقاضیان آزمون های تافل و آیلتس عبارتند از:

TPO Vocabulary

504 absolutely essential words

1212 TOEFL IBT words

یودمی (Udemy)

یودمی دوره های بسیار زیادی را که هم رایگان هستند و هم پولی، در موضوعات حرفه ای مانند تجارت و بازاریابی و موضوعات شخصی، مانند سلامت و بهره وری ارائه می دهد. برخی از دوره های رایگان با رتبه بالا در این پلتفرم عبارتند از:

Introduction to Website Development

Practical Oriented Analysis of Financial Statements

Angular: Overcoming Common Obstacles

 

Codecademy

Codecademy دوره های بسیار جذابی را در زمینه برنامه نویسی و توسعه نرم افزار در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید از بین چندین طرح اشتراک ماهیانه یا سالیانه، که یکی از آنها کاملاً رایگان است را انتخاب کنید، اما این انتخاب دوره هایی را که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید محدود می کند. دوره های رایگان محبوب Codecademy عبارتند از:

Learn JavaScript

Learn HTML

Learn Java

 

آلیسون (Alison)

آلیسون یک مرکز آموزشی است که در زمینه های مختلف از جمله زمینه های فناوری، مالی و علوم کلاس ارائه می دهد. برخی از محبوب ترین دوره ها در این پلتفرم عبارتند از:

General Data Protection Regulation (GDPR)

Food Safety and Hygiene in the Catering Industry

Advanced Parenting Skills­

 

Skillshare

Skillshare یک پلتفرم آنلاین است که دوره های مختلفی را در موضوعات مختلف ارائه می دهد، دوره های Skillshare در درجه اول در زمینه های خلاق مانند عکاسی و فیلمسازی هستند. برترین دوره های رایگان Skillshare شامل موارد زیر می شود:

Introduction to SEO: Tactics and Strategy for Entrepreneurs

Typography That Works: Typographic Composition and Fonts

Visual Thinking: Drawing Data to Communicate Ideas

 

Udacity

Udacity به کاربران امکان دسترسی به دوره های رایگان را می دهد که عمدتا در زمینه فناوری هستند. طول و سطح کلاس های Udacity برای برآوردن نیازهای متقاضی متفاوت است. پیشنهادات محبوب در این پلتفرم یادگیری آنلاین عبارتند از:

Hybrid Cloud Engineer

Developer for Microsoft Azure

 

Data Science for Business Leaders

Lifehack

Lifehack کلاس های توسعه مهارت های شخصی را به دو صورت رایگان و پولی ارائه می دهد. کلاس های رایگان Lifehack اغلب کوتاه هستند و به راحتی در یک برنامه روزانه شلوغ قرار می گیرند. چند گزینه دوره های پرطرفدار در Lifehack عبارتند از:

Activate Your Motivation

Spark Your Learning Genius

No More Procrastination

 

Pluralsight

Pluralsight، مانند چند مورد دیگر از پلتفرم های ارائه دهندگان دوره های آنلاین، در درجه اول خدمات پولی ارائه می دهد. با این حال، این پلتفرم یک دوره آزمایشی رایگان را ارائه می دهد تا به شما اجازه دهد قبل از شروع برنامه انتخابی خود، چند کلاس را امتحان کنید. دوره های محبوب Pluralsight عبارتند از:

Understanding Psychology of Change

Communicating and Documenting Security Incidents

Getting Started in SolidWorks

 

مطالب مرتبط: تاثیر نوشتن دوره های آنلاین در رزومه

 

دوره های آنلاین دانشگاه ها

بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها دسترسی رایگان به دوره های خود را برای مشاهده و یادگیری سایر افراد به صورت آنلاین ارائه می دهند. اگر علاقه مند به افزایش دانش دانشگاهی خود هستید، یک دوره معتبر کالج را در یکی از این سایت ها در نظر بگیرید:

Coursera

 Courseraبه دانشجویان امکان دسترسی به دوره های رایگان و دوره های تحصیلی پولی از چندین کالج و دانشگاه مشهور بین المللی را می دهد. تعدادی از کلاس های ارائه شده عبارتند از:

Understanding Research Methods

Organic Solar Cells: Theory and Practice

American Contract Law I

 

Stanford Online

Stanford Online پسوند دیجیتالی دانشگاه استنفورد است. شما می توانید دوره ها را بصورت رایگان Audit کنید یا پس از پرداخت شهریه به صورت اعتباری از آنها استفاده کنید و مدرک بگیرید. دوره های موجود به صورت زمان واقعی آموزش داده می شوند، بنابراین گزینه ها در هر ترم تغییر می کند. نمونه ای از دوره هایی که اغلب ارائه می شود شامل موارد زیر است:

Accounting for Managers and Entrepreneurs

Aircraft and Rocket Propulsion

Healthcare Operations Management

 

Open culture

Open culture دسترسی به بیش از 1500 دوره کالج را بدون هیچ هزینه ای فراهم می کند. از میان موضوعاتی مانند ادبیات و علوم کامپیوتر و از دانشگاه های خاصی مانند هاروارد و آکسفورد انتخاب کنید. دوره های محبوب در open culture  عبارتند از:

The American Novel Since 1945

The History of Western Social Theory

 

Artificial Intelligence

Academic earth

Academic earth دانشجویان آینده را با دروس آنلاین مطابقت می دهد، چه برای شرکت در دوره به صورت آزاد (Audit) و چه برای گرفتن مدرک از دوره منتخب. کلاس های audit رایگان هستند، اما اگر برای دوره مدرک می خواهید، باید هزینه آن را بپردازید. دوره های Academic Earth شامل موارد زیر است:

Advanced Topics in Real Estate Finance

Comparative Health Policy

Early Education and Care in Inclusive Settings

 

MIT Open Courseware

MIT Open Courseware به هرکسی دسترسی رایگان به تعدادی از محبوب ترین کلاس های MIT را می دهد. همه کلاس ها رایگان هستند و برای مشاهده و تماشای مطالب درسی نیازی به ثبت نام نیست. دوره های محبوب این پلتفرم شامل موارد زیر است:

Ethics for Engineers: Artificial Intelligence

Fundamentals of Biology

Mathematics for Computer Science

 

Future Learn

Future learn کلاس های رایگان را در چندین درس که توسط استادان کالج ها و متخصصان صنعت تدریس می شوند، ارائه می دهد. ارائه دوره های برتر شامل موارد زیر است:

Become a Better Presenter: Improve Your Public Speaking Skills

Curriculum Design for Secondary School Science

 

From Waste to Value: How to Tackle Food Waste

edX

edX به دانشجویان گزینه های زیادی اعم از دوره های رایگان و پولی از دانشگاه های برتر جهان را ارائه می دهد. کلاس های محبوب در edX عبارتند از:

The Foundations of Happiness at Work

Fat Chance: Probability from the Ground Up

English Grammar and Style

 

Harvard Extension

Harvard Extension مرکز ارائه دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد است. می توانید به منظور یادگیری دوره های رایگان را بگذرانید یا با پرداخت هزینه برای دریافت گواهینامه دوره منتخب اقدام کنید. دوره های ارائه شده محبوب در این پلتفرم شامل موارد زیر است:

Fundamentals of Website Development

Chocolate, Culture and the Politics of Food

Developmental Biology

 

Open Yale

Open Yale به شما امکان دسترسی رایگان به طیف گسترده ای از کلاس های دانشگاه ییل را می دهد. هیچ گواهینامه یا کردیت دوره ای از طریق دوره های Open Yale در دسترس نیست – Opne Yale یک ارائه رایگان برای کسانی که می خواهند دانش دانشگاهی خود را گسترش دهند. دوره های محبوب در این پلتفرم عبارتند از:

Introduction to Political Philosophy

Financial Theory

Epidemics in Western Society Since 1600

 

Carnegie Mellon Open Learning Initiative

طرح یادگیری باز Carnegie Mellon به دانشجویان امکان دسترسی رایگان به دوره ها و گزینه های پولی برای کردیت ها را می دهد. شما می توانید از طیف وسیعی از کلاس ها که مجموعه ای از موضوعات را پوشش می دهند، انتخاب کنید. چند دوره محبوب در این پلتفرم عبارتند از:

Statistical Reasoning

Biochemistry

American English Speech


دیدگاه کاربران