تاثیر مهم نوشتن دوره های آنلاین در رزومه

دسته بندی: لم اپلای

2021/08/13


تاثیر مهم نوشتن دوره های آنلاین در رزومه

دوره های آنلاین یک راه عالی برای ارتقای مهارت های حرفه ای شما هستند، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را در رزومه خود ذکر کنید. این دوره ها، شامل دوره های مرتبط که مهارت های مورد تقاضا را تقویت می کند می تواند شما را از سایر داوطلبین متمایز کرده و تعهد پیشرفت حرفه ای شما را به نمایش بگذارد. بهتر است اطمینان حاصل کنید که این جزئیات را به صورت سازمان یافته در رزومه خود ارائه می دهید که صلاحیت شما را هرچه بهتر نشان دهد.

در این مقاله، ما توصیه می کنیم که دوره های آنلاین را در رزومه خود لیست کرده و همچنین نمونه هایی را در انتها آورده ایم.

دوره های آنلاین چه دوره های هستند؟

دوره های آنلاین به آموزش هایی اشاره می کنند که می توانید به طور مجازی برای ایجاد مهارت ها یا دانش خاص انجام دهید. گاهی از آنها به عنوان MOOC یا دوره های آنلاین گسترده باز (massive open online courses) یاد می شود. این برنامه ها اغلب تجربه یادگیری مقرون به صرفه و راحت تری را برای متقاضیان ارائه می دهند. شما می توانید کورس های رایگان برای افزایش توانایی های عمومی خود بیابید، اگرچه ممکن است بدلیل رایگان بودن مدرک تحصیلی یا گواهینامه حرفه ای ارائه ندهد. اگر به گواهینامه خاصی نیاز دارید، ممکن است نیاز باشد به دنبال گزینه های پولی از ارائه دهندگان دارای مجوز یا اعتبار بگردید.

 

چرا باید دوره های آنلاین را در رزومه لیست کنم؟

آوردن دوره های آنلاین گذرانده شده در رزومه شما می تواند مزایای بی شماری در هنگام درخواست برای پوزیشن های کاری یا تحصیلی داشته باشد. این دلایل عبارتند از:

پیشرفت شما را نشان می دهد: شرکت در دوره های آنلاین با هدف توسعه مهارت های حرفه ای شما علاقه مندی کارفرمایان و اساتید را برای ادامه رشد مهارت ها و دانش شما نشان می دهد. برخی از گواهینامه ها می توانند به آنها نشان دهند که شما می توانید وظایف نقش را به طور مثر انجام دهید.

شما را از سایر داوطلبان متمایز می کند: در مقایسه با سایر داوطلبان، آموزش آنلاین شما می تواند به شما کمک کند تا بعنوان یک کاندیدای آگاه تر یا پیشرفته تر برجسته شوید. ممکن است بتوانید نشان دهید که دارای صلاحیت هایی هستید که دیگران ندارند.

گپ شغلی یا تحصیلی را پر می کند: اگر در رزومه خود گپ دارید، لیست دوره های آنلاین طی آن مدت نشان می دهد که همچنان فعال بوده اید. این امر نشان می دهد که در تلاش برای ارتقای مهارت های خود بوده اید و در جستجوی پوزیشن جدید هستید تا به عنوان یک داوطلب رقابت پذیر باقی بمانید.

 

نحوه لیست کردن دوره های آنلاین در رزومه

اگر می خواهید هرگونه دوره آنلاین را که گذرانده اید در رزومه خود بگنجانید، می توانید از مراحل زیر برای این امر استفاده کنید:

تمرکز بر دوره های مرتبط

هنگام تصمیم گیری در مورد درج دوره های آنلاین در رزومه خود، ابتدا باید ارتباط آنها را تعیین کنید. بسته به پوزیشنی که درخواست می کنید و مسئولیت آنها ممکن است لازم باشد لیست خود را ویرایش کنید. به عنوان مثال، در صورت درخواست یک پوزیشن در زمینه مهندسی نرم افزار، گواهی رمزنگاری آنلاین برای قرار گرفتن در لیست شما می تواند مناسب باشد. با این حال، به احتمال زیاد نیازی نیست که یک دوره آنلاین را که در مورد روانشناسی اجتماعی گذرانده اید، وارد کنید.

همچنین اگر گواهینامه بالاتری را در مورد آن موضوع دریافت کرده اید، نیازی به ذکر دوره های مقدماتی در مورد یک موضوع ندارید. گاهی اوقات، دوره های مقدماتی ممکن است باعث شوند که شما تجربه کمتری داشته باشید زیرا به نظر می رسد که شما فقط دانش بنیادی از مفاهیم دارید. با مشاهده دوره های آنلاین پیشرفته تر یا دریافت گواهینامه های سطح بالاتر، کارفرمایان و اساتید بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

محل قرارگیری لیست را در رزومه انتخاب کنید

یکی از گزینه های قرارگیری لیست دوره های آنلاین این است که آنها را در بخش آموزش (Education) قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که بالاترین سطح تحصیلی شما مدرک دانشگاهی باشد. در حالی که بسیاری از دانشگاه ها دوره های آنلاین ارائه می دهند، این برنامه ها معمولاً با حضور در دانشگاه به عنوان یک دانشجوی تمام وقت یکسان نیست. به عنوان مثال، شما باید به وضوح بیان کنید که یک دوره آنلاین را از MIT گذرانده اید نه اینکه به نظر برسد مدرکی از این دانشگاه دریافت کرده اید.. انجام این کار از سردرگمی های آینده برای کارفرما یا استاد جلوگیری می کند.

همچنین می توانید یک قسمت جدید در رزومه خود به طور خاص برای دوره های آنلاین ایجاد کنید. هر رزومه شکل متفاوتی دارد، اما به طور معمول می توانید این بخش را در قسمت پایین یا نزدیک بخش های آموزش (Education) یا مهارت های (Skills) خود قرار دهید. یک عنوان مناسب برای آن درنظر بگیرید، مانند "Professional development" یا "Professional training"

 

لیست دوره ها

سعی کنید لیست خود را به کمتر از پنج مورد محدود کنید تا خواننده را خسته نکند. اسامی دوره ها را دقیقاً همانطور که در اینترنت ظاهر می شوند، لیست کنید، زیرا ممکن است اعتبار این اطلاعات بررسی شود. همچنین، ارائه دهندگان را در کنار عناوین قرار دهید تا به جستجوی آنها کمک کند. هنگام یافتن دوره های آنلاین، مطمئن شوید که منابع معتبر را انتخاب کرده اید. اگر از گواهینامه های حرفه ای به صورت آنلاین استفاده می کنید، باید آنها را از ارائه دهندگان معتبر دریافت کنید. کارفرمایان همچنین ممکن است با تأییدکننده گواهینامه تماس بگیرند تا تکمیل شدن دوره توسط شما را به عنوان بخشی از بررسی سابقه شما تأیید کنند. (این امر برای پوزیشن های تحصیلی به ندرت اتفاق می افتد.)

 

تاریخ های تکمیل دوره را بنویسید

به طور معمول، شما زمان اتمام دوره نیاز دارید تا نشان دهید که چگونه اخیراً در آن شرکت کرده اید. اگر در حال گذراندن دوره ای هستید، می توانید آن را به عنوان "in progress" لیست کنید یا تاریخ اتمام مورد انتظار را درج کنید. تاریخ همچنین می تواند نشان دهد که مجموعه مهارت های شما در حال حاضر چگونه است، بنابراین ممکن است بخواهید هنگام لیست دوره ها به آن توجه کنید. به عنوان مثال، اگر سال ها پیش دوره امنیت سایبری را گذرانده باشید، ممکن است از آن زمان مفاهیم به طور قابل توجهی تغییر کرده باشد. شما باید از داشتن مهارت های مرتبط اطمینان حاصل کنید، بنابراین سعی کنید در صورت نیاز در دوره های جدید یا به روز شرکت کنید.

 

یادگیری خود را خلاصه کنید

زیر هر کدام از دوره ها، سعی کنید یک تا دو مورد مهم با استفاده از بولت پوینت برای توصیف آنچه آموخته اید، وارد کنید. افزودن این جزئیات نیز می تواند به شما در آماده شدن برای مراحل مصاحبه کمک کند، زیرا مصاحبه کننده ممکن است از شما بخواهد در مورد دوره خود توضیح دهید. می توانید از خلاصه ها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا توضیح دهید که چگونه دوره ها به پیشرفت حرفه ای شما افزوده شده است و چگونه از دانش یا مهارت ها برای پیش بردن پروژه ی استاد یا کارفرما استفاده می کنید.

در صورت امکان، از این موارد برای نشان دادن اینکه چگونه این دوره ها به نتایج مثبت در کار و تحصیل شما منجر شده اند استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است دوره آنلاین را گذرانده باشید تا مهارت های خود را در یک زبان برنامه نویسی خاص تقویت کنید. از یک بولت پوینت می توانید نحوه استفاده از آن زبان برنامه نویسی را بگویید. سپس می توانید یک بولت پوینت دیگر اضافه کنید و توضیح دهید که چگونه از مهارت های جدید خود برای ایجاد برنامه ای استفاده کرده اید و چه نتیجه مهمی گرفته اید.

 

مثال ها

می توانید از مثال های زیر به عنوان راهنمای نحوه افزودن دوره های آنلاین به رزومه ها به طور موثر استفاده کنید:

 

مثال 1: لیست کردن دوره های آنلاین در بخش آموزش

 

Education

 

Bachelor's degree in journalism — University of Missouri | Columbia, Missouri (2015)

 

Stanford Online

Used this online learning platform from an accredited university to enroll in courses to gain and improve my data journalism abilitie.

 

Data Mining and Analysis (2020)

Learned how to use data mining techniques to analyze and leverage complex data sets.

Data Analysis with Python (2020)

Learned how to apply existing Python skills to organize and analyze data sets, then create visualizations to represent the data.

 

مثال 2: لیست کردن دوره های آنلاین در بخش جداگانه

 

Professional development

 

DartmouthX's Professional Certificate in Retail and Omnichannel Management — edX (2020)

Learned how to effectively integrate physical and online aspects of a business, such as forecasting, inventory, pricing and customer needs.

Used this course to optimize a small business' website, creating a better user experience and higher engagement. Also used it to integrate software to help manage store inventory

BerkeleyX's Marketing Analytics: Marketing Measurement Strategy — edX (2020)

Developed skills to size markets, identify trends and measure the success of marketing strategies.

Used the programming language R to measure analytics of my business' marketing campaigns used on various social media platforms.

 

 


دیدگاه کاربران