شرایط ویزای تحصیلی انگلستان

دسته بندی: ویزا و سفارت

2022/02/28


شرایط ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای مورد نیاز شما به سن شما و نوع تحصیلی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. مروری بر انواع ویزای تحصیلی و الزامات درخواست در زیر آمده است، اما برای اطلاعات بیشتر باید به وب سایت Gov.UK مراجعه کنید.

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

نوع ویزا

مناسب برای:

بهترین زمان درخواست ویزا

زمان آمدن به UK

مدت زمان ماندن در UK

Tier 4 (General) student visa

دانش آموزان 16 ساله یا بیشتر که در یک دوره آموزشی در یک موسسه آموزشی بریتانیا پذیرش گرفته اند.

شش ماه قبل از شروع دوره

معمولاً در عرض 3 هفته جواب ویزای شما می آید.

اگر دوره شما شش ماه یا کمتر طول بکشد تا یک هفته قبل.

اگر دوره شما بیش از شش ماه طول بکشد تا یک ماه قبل.

اگر 18 سال یا بیشتر دارید و دوره شما در سطح مدرک است، معمولا می توانید تا 5 سال در بریتانیا بمانید.

Tier 4 (Child) student visa

دانش‌آموزان بین چهار تا 17 سال که در یک دوره آموزشی در یک مؤسسه آموزشی در بریتانیا با ساپورتر مالی معتبر درجه 4 (valid Tier 4 sponsor)، مانند یک مدرسه مستقل که هزینه‌ای را پرداخت می‌کند، یک پوزیشن دریافت کرده‌اند.

سه ماه قبل از شروع دوره

اگر دوره شش ماه یا کمتر طول بکشد تا یک هفته قبل.

اگر دوره بیش از شش ماه طول بکشد تا یک ماه قبل.

اگر زیر سطح مدرک باشد، معمولاً می توانید تا 2 سال در بریتانیا بمانید.

Short-term study visa

دانش آموزان در یک دوره کوتاه مدت در انگلستان، مانند دوره زبان انگلیسی یا دوره آموزشی، پذیرش گرفته اند.

سه ماه قبل از تاریخ سفر به انگلستان.

بستگی به تاریخ های تعیین شده سفر شما دارد.

 

 

برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی Tier 4، شما باید:

  • یک آفر بدون قید و شرط برای یک پوزیشن در یک دوره با مجوز حامی سطح 4 (licensed Tier 4 sponsor) داشته باشید.
  • قادر به صحبت کردن، خواندن، نوشتن و درک انگلیسی باشید.
  • پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه دوره خود داشته باشید.

درخواست آنلاین برای ویزا

شما باید برای درخواست ویزای دانشجویی خود به صورت آنلاین با استفاده از وب سایت رسمی دولت بریتانیا Gov.UK درخواست دهید (مگر دانشجویانی که از کره شمالی درخواست می دهند، در این صورت می توان از فرم چاپی استفاده کرد).

شما می توانید حداکثر سه ماه قبل از تاریخ مورد نظر خود برای سفر به بریتانیا برای این ویزا درخواست دهید. تاریخ درخواست شما تاریخی است که هزینه درخواست (اپلیکیشن فی £348) شما پرداخت می شود.

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای تحصیلی Tier 4

هنگام درخواست برای ویزای Tier 4، به طور کلی به موارد زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت فعلی یا سایر مدارک معتبر مسافرتی
  • مدارکی مبنی بر بودجه برای تامین هزینه های زندگی شما در طول دوره (اگر می خواهید در لندن تحصیل کنید، ثابت کنید 1265 پوند در ماه، یا اگر در خارج از لندن تحصیل می کنید، 1015 پوند در ماه یا از یک منبع خارجی یا در حال حاضر در حساب بانکی خود دارید)
  • شماره مرجع تاییدیه پذیرش برای مطالعات یا همان *CAS از ارائه دهنده دوره شما و مدارک مورد استفاده برای اخذ CAS
  • عکس رنگی به اندازه پاسپورت
  • غربالگری سل (برای اپلیکنت های ایرانی نیازی نیست)
  • گواهی معتبر ATAS** (Academic Technology Approval Scheme) در صورتی که دوره شما به آن نیاز داشته باشد.
  • اگر کمتر از 18 سال دارید، مدرکی مبنی بر رضایت والدین یا سایر قیم قانونی
  • اگر کمتر از 18 سال دارید، اثبات رابطه شما با والدین یا قیمتان
  • اگر در 12 ماه گذشته برای هزینه های دوره و هزینه های زندگی خود حمایت مالی دریافت کرده اید، رضایت کتبی درخواست خود را از ساپورتر مالی خود دریافت کنید.

اگر هر یک از مدارک پشتیبانی شما به زبان انگلیسی نیست، باید آن را ترجمه کنید. هر سند ترجمه شده باید دارای تاریخ باشد، و شامل نام مترجم و امضا و تأییدیه ترجمه دقیق سند اصلی باشد.

الزامات زبان انگلیسی

هنگام درخواست ویزای خود باید مدرکی دال بر دانش زبان انگلیسی خود ارائه دهید. این معمولاً به معنای گذراندن یک آزمون امن زبان انگلیسی (SELT)*** است یا معادل CEFR level B2. ویزای بریتانیا با توجه به سطح تحصیلی شما حداقل شرایط زبان انگلیسی برای خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را دارد. گرچه موسسه آموزشی شما ممکن است شرایط زبان انگلیسی متفاوتی داشته باشد. این احتمال وجود دارد که به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزا شما یک مصاحبه با افسر UKVI انجام دهید. اگر نمی توانید یک مکالمه ساده بدون مترجم داشته باشید، صرف نظر از نتایج زبان انگلیسی شما، ممکن است از ورود شما به انگلستان خودداری شود.

 

 

بیومتریک

به عنوان بخشی از درخواست ویزای خود، شما همچنین باید یک مجوز اقامت بیومتریک BRP از UKVI دریافت کنید. برای اسکن اثر انگشت و گرفتن عکس دیجیتال از صورتتان باید از UKVI وقت بگیرید.

مقدار بودجه موردنیاز

شما باید پول کافی برای پرداخت هزینه دوره و حمایت از خود در بریتانیا داشته باشید. اینکه چقدر پول نیاز دارید بستگی به شرایط شما و دوره ای که برای آن درخواست می کنید دارد.

هزینه ی دوره: شما نیاز به پول کافی برای پرداخت هزینه دوره خود برای 1 سال تحصیلی (حداکثر 9 ماه) دارید. مبلغی که باید پرداخت کنید در تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS)  شما خواهد بود. اگر حداقل به مدت 12 ماه با ویزای معتبر در بریتانیا بوده اید، نیازی به اثبات داشتن این پول برای درخواست ویزای خود ندارید.

پول برای حمایت از خود ("نیاز مالی"): شما باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود دارید - مگر اینکه حداقل 12 ماه در تاریخ درخواست خود با ویزای معتبر در بریتانیا بوده باشید. اینکه چقدر پول نیاز دارید بستگی به محل تحصیل شما دارد. شما به یکی از این موارد نیاز خواهید داشت:

  • 1334 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای دوره های آموزشی در لندن
  • 1023 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای دوره های خارج از لندن

لندن به معنای شهر لندن و 32 منطقه لندن است.

همچنین باید ثابت کنید که برای هر عضو خانواده ای که با خود می آورید پول اضافی دارید. شریک زندگی و فرزند شما باید هر کدام مقدار مشخصی پول در اختیار داشته باشند. این علاوه بر پولی است که باید برای حمایت از خود داشته باشید. اینکه چقدر پول نیاز دارند بستگی به جایی دارد که شما در آن تحصیل خواهید کرد. آنها باید یکی از این موارد را داشته باشند:

  • 845 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای دوره های آموزشی در لندن
  • 680 پوند در ماه (حداکثر 9 ماه) برای دوره های خارج از لندن

شما باید این پول را حداقل برای 28 روز متوالی داشته باشید. تاریخ پایان دوره 28 روزه باید ظرف 31 روز از تاریخ درخواست ویزای خود باشد. بعنوان مثال اگر درخواست خود را در 1 ژانویه 2021 ارسال کنید، باید نشان دهید که وجوه حداقل برای دوره 28 روزه منتهی به 1 دسامبر در حساب بانکی شما بوده است. اگر وام دانشجویی یا حمایت مالی دارید، باید مدرکی در این مورد از شرکت وام یا حمایت مالی خود ارائه دهید.

اپلای برای ویزا

شما باید به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی خود اپلای کنید.

زمانی که خارج از انگلستان برای ویزا درخواست می دهید به عنوان بخشی از درخواست خود، باید هویت خود را ثابت کنید. نحوه انجام این کار بستگی به این دارد که اهل کجا هستید و چه نوع پاسپورتی دارید. شما یا:

  • اثر انگشت و یک عکس (اطلاعات بیومتریک) خود را به مرکز درخواست ویزا می دهید
  • از برنامه «مهاجرت بریتانیا: بررسی شناسه» برای اسکن سند هویت خود استفاده می کنید.

هنگام درخواست به شما گفته می شود که چه کاری باید انجام دهید. هنگامی که درخواست خود را شروع کردید، می توانید فرم خود را ذخیره کرده و بعداً آن را تکمیل کنید.

صفحه اپلای برای ویزا و ساخت حساب کاربری

مدت زمان مشخص شدن نتیجه ویزا

معمولاً ظرف 3 هفته به شما اطلاع داده می شود. ممکن است بتوانید برای تصمیم گیری سریعتر پولی بپردازید - هنگام درخواست به شما گفته می شود که آیا می توانید یا خیر.

بعد از اپلای برای ویزا

با شما تماس گرفته می شود اگر اپلیکیشن شما پیچیده باشد و زمان بیشتری طول بکشد، برای مثال به این دلیل که:

  • مدارک پشتیبان شما نیاز به تایید داشته باشند
  • نیاز به شرکت در مصاحبه داشته باشید
  • شرایط شخصی خاص شما (به عنوان مثال اگر محکومیت کیفری دارید)

اگر بعد از ارسال نیاز به تغییر چیزی در درخواست خود دارید با ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) تماس بگیرید. شما می توانید از طریق تماس با UKVI درخواست کنید که درخواست خود را پس بگیرید. هزینه شما فقط در صورتی بازپرداخت می شود که UKVI رسیدگی به درخواست شما را شروع نکرده باشد.

بعد از آمدن نتیجه ویزا

اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، یکی از این موارد را دریافت خواهید کرد:

تمدید ویزا

ممکن است بتوانید ویزای دانشجویی خود را تمدید کنید تا بیشتر بمانید و دوره خود را ادامه دهید یا دوره جدیدی را مطالعه کنید اگر در حال حاضر ویزای دانشجویی Tier 4 عمومی دارید.

برای تمدید ویزای خود باید:

  • با ویزای دانشجویی یا ویزای دانشجوییTier 4عمومی در انگلستان باشید.
  • یک پیشنهاد بدون قید و شرط برای یک پوزیشن در یک دوره با یک حامی دانشجوی دارای مجوز دارید- نشان داده شده توسط تأییدیه پذیرش برای مطالعات شما CAS
  • نشان دهید که تحصیلات شما در سطح علمی بالاتری نسبت به دوره فعلی شما (به نام "الزام پیشرفت تحصیلی") است - استثناهایی وجود دارد.

اگر کمتر از 12 ماه با ویزای معتبر در بریتانیا بوده اید، باید ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از خود در بریتانیا دارید. شریک یا فرزندان شما باید جداگانه برای تمدید ویزای خود اقدام کنند. آنها می توانند همزمان با شما یا در هر زمانی قبل از انقضای ویزای فعلی خود درخواست دهند.

همچنین می توانید بعد از اینکه دوره خود را با موفقیت به پایان رساندید برای اقامت حداقل 2 سال پس از تحصیل در انگلستان ویزای خود را به ویزای فارغ التحصیلی تغییر دهید.

 

زمان درخواست برای تمدید ویزا

اولین زمانی که می توانید درخواست دهید 3 ماه قبل از شروع دوره است.

شما باید قبل از انقضای ویزای فعلی خود درخواست دهید.

دوره جدید شما باید ظرف 28 روز پس از انقضای ویزای فعلی شما شروع شود. به عنوان مثال، اگر ویزای شما در 1 دسامبر منقضی می شود، باید قبل از 1 دسامبر برای ویزای جدید اقدام کنید. دوره جدید شما باید تا 29 دسامبر شروع شود.

همچنین باید ظرف 6 ماه پس از دریافت تاییدیه پذیرش برای مطالعات CAS درخواست دهید. تا زمانی که تصمیم خود را بگیرید می توانید در بریتانیا بمانید.

اگر به دلیل رد درخواست شما برای بررسی اداری درخواست داده اید، می توانید تا زمانی که تصمیم بررسی خود را دریافت نکنید، در بریتانیا بمانید.

هزینه تمدید ویزا

برای هر فرد، باید مبالغ زیر را پرداخت کنید:

  • 475 پوند برای تمدید این ویزا
  • هزینه اضافی مراقبت های بهداشتی - بررسی کنید که چقدر باید بپردازید.
  • برای گرفتن اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) ممکن است لازم باشد 19.20 پوند بپردازید.

هنگام درخواست به شما گفته می شود که چه کار دیگری باید انجام دهید.

اپلای برای تمدید ویزا

مدت زمان مشخص شدن نتیجه تمدید ویزا

معمولاً ظرف 8 هفته برای درخواست شما تصمیم گیری می شود. ممکن است بتوانید برای تصمیم گیری سریعتر پول پرداخت کنید - هنگام درخواست به شما گفته می شود که آیا می توانید یا خیر.

 

اطلاعات بیشتر

*CAS

موسسه آموزشی شما یک شماره مرجع به نام تأیید پذیرش برای مطالعات (CAS)) پس از ارائه یک پوزیشن در دوره برای شما ارسال می‌کند. قبل از اینکه بتوانید برای ویزای خود درخواست دهید به CAS نیاز دارید.

**Academic Technology Approval Scheme (ATAS)

طرح تأیید فناوری آکادمیک (ATAS) برای همه دانشجویان و محققان بین‌ المللی (به غیر از ملیت‌ های معاف) که تحت کنترل مهاجرت بریتانیا هستند و قصد تحصیل یا تحقیق در مقطع کارشناسی ارشد در موضوعات حساس خاص را دارند، اعمال می‌شود. موضوعات و حوزه ‌های تحقیقاتی آن ‌هایی هستند که دانش می‌تواند در برنامه ‌های توسعه فناوری نظامی متعارف پیشرفته  (ACMT)، سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) یا وسایل انتقال آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. محققان و دانشجویان در این موضوعات حساس باید قبل از تحصیل یا شروع تحقیق در بریتانیا برای گواهی طرح تایید فناوری دانشگاهی (ATAS) اقدام کنند. دانشجویان و محققانی که اتباع کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند، سنگاپور، کره جنوبی، سوئیس یا ایالات متحده آمریکا هستند نیازی به گواهی ATAS ندارند. محققان و دانشجویان از همه ملیت های دیگر باید برای گواهی ATAS درخواست دهند.

***SELT

اگر می خواهید در کشور انگلستان تحصیل کنید، باید ثابت کنید که انگلیسی را در سطح کافی صحبت می کنید و درک می کنید. SELT یک آزمون امن زبان انگلیسی (Secure English Language Test) است و توسط مقامات ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) به عنوان مدرکی دال بر نشان دادن مهارت های زبان انگلیسی متقاضی دانشجو در نظر گرفته می شود. تفاوت بین آزمون SELT و سایر انواع آزمون های زبان در این است که آزمون زبان انگلیسی امن به طور رسمی توسط دولت بریتانیا به رسمیت شناخته شده و مورد اعتماد است. همچنین درواقع SELT یک نوع آزمون زبان انگلیسی نیست بلکه سیستمی است برای انواعی از آزمون ها که توسط دولت بریتانیا به رسمیت شناخته شده است.

از ژوئن 2020 به بعد، دانشجویان بین المللی (و سایر شهروندان) که به ویزای بریتانیا نیاز دارند نیز می توانند یکی از آزمون های انگلیسی پیرسون (PTE) را برای برآوردن شرایط ویزا که توسط ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) تعیین شده است، شرکت کنند. تست ها و سطوح مختلف PTE بر اساس نوع ویزای مورد نیاز شما متفاوت است. با این حال، دانشجویان بین المللی باید PTE Academic یا PTE Academic UKVI را بگذرانند:

ویزای تحصیلی: PTE Academic یا PTE Academic UKVI

ویزای کاری: PTE Academic UKVI یا PTE Home A1

ویزای خانوادگی: PTE Home A1 و A2

ویزای settlement : PTE Home B2

هیچ تفاوتی در محتوای آزمون بین PTE Academic و PTE Academic UKVI وجود ندارد. با این حال، همه مراکز آزمون هر دوی آنها را ارائه نمی دهند. اگر نیاز به قبولی در PTE Academic UKVI دارید، مطمئن شوید که آزمون را در مرکز آزمون مناسب رزرو می کنید.

 

مطالب مرتبط / بیشتر بخوانید:

دانشگاه های برتر انگلستان در رشته علوم کامپیوتر

تحصیل در دانشگاه‌ های انگلستان

 همه چیز درمورد آزمون زبان SELT برای اخذ ویزای انگلستان


منبع : https://www.gov.uk/

دیدگاه کاربران