دانشجویان بین المللی در کانادا و COVID-19

دسته بندی: لم اپلای

2020/12/15


در یک سال عادی، صدها هزار دانشجوی بین المللی برای ادامه تحصیل به کانادا می آیند. اما، همانطور که می دانید، سال 2020 سال عادی نیست! این مقاله یک راهنمای جامع برای همه چیزهایی است که دانشجویان بین المللی در مورد استادی پرمیت (ویزای دانشجویی) و تحصیل در کانادا در طول COVID-19 باید بدانند. از محدودیت های سفر، تا اپلیکیشن های استادی پرمیت، شرایط مجاز کار پس از فارغ التحصیلی و موارد دیگر.

نحوه ورود به کانادا با استادی پرمیت / گواهی پذیرش

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در طول COVID-19 به کانادا سفر کنند؟

از تاریخ 20 اکتبر 2020، دانشجویان بین المللی که در یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) شرکت می کنند و به طور خاص توسط دولت استانی یا ایالتی آنها تأیید شده است، به دلیل داشتن برنامه آمادگی  COVID-19، می توانند وارد کانادا شوند. می توانید لیست DLI های تأیید شده را در اینجا جستجو کنید.

به منظور ورود به کشور کانادا، یک دانشجوی بین المللی باید دارای یک مجوز تحصیل معتبر (همان استادی پرمیت) یا یک نامه معرفی باشد که نشان می دهد او برای دریافت استادی پرمیت تأیید شده است. همچنین، هر کسی که در این زمان وارد کانادا شود مشمول یک دوره قرنطینه اجباری 14 روزه است که در مقالات قبلی درمورد این پلن 14 روزه و شرایط آن صحبت کردیم. تمامی دانشجویان بین المللی بدون هیچ استثنایی مشمول این دوره قرنطینه اجباری هستند. با این حال، دانشجویان بین المللی ممکن است بخواهند با دانشگاه یا دانشکده خود در کانادا مشورت کنند، زیرا یکی از شرایط داشتن برنامه آمادگی COVID-19 برای دانشگاه این است که آن دانشگاه توانایی حمایت از برخی از بخش های قرنطینه دانشجویان را داشته باشد ( بطور مثال برخی دانشگاه های کانادا برای این دوره 14 روزه قرنطینه اجباری، مبلغی حدود 2000 دلار کانادا برای دانشجویان واریز می کنند!).

هنگامی که دانشجویان بین المللی وارد کانادا می شوند، افسران خدمات مرزی ممکن است بپرسند که آیا دانشجو وقت دارد که قبل از حضور در کلاس هایی که به صورت حضوری برگزار می شوند، دوره قرنطینه اجباری خود را بگذراند یا می تواند در حین برگزاری کلاس های دانشگاه، در این مدت قرنطینه به صورت آنلاین در کلاس ها شرکت کند. در نهایت، اگر برنامه تحصیلی شما به حالت تعلیق درآید یا لغو شود، قادر به ورود به کشور کانادا نخواهید شد.

توجه داشته باشید: محدودیت های سفر کانادا در پاسخ به پیشرفت COVID-19، چه در کانادا و چه در سراسر جهان به روز می شود. با اخبار جدید در صفحه اینستاگرام اپلای پلاس با ما همراه باشید تا آخرین به روزرسانی ها را دریافت کنید.

 

چه چیزی برای دانشجویان بین المللی "سفر غیر اختیاری non-optional / non-discretionary" در نظر گرفته شده است؟

از 20 اکتبر سال 2020، سفر یک دانشجوی بین المللی به کانادا، درصورتی که دانشگاه DLI که از آن پذیرش گرفته است در لیست تأیید شده برای برنامه آمادگی COVID-19 باشد و یا دارای استادی پرمیت معتبر یا نامه معرفی ای باشد که نشان دهنده تأیید آن است، سفر (غیر اختیاری) ضروری تلقی می شود.

سفر به کانادا برای دانشجو ضروری (غیر اختیاری) تلقی نخواهد شد، اگر:

  • برنامه تحصیلی دانشجو لغو یا به حالت تعلیق درآمده باشد
  • دانشجو به هر دلیلی غیر از تحصیل وارد کانادا شود.

 

آیا کانادا هنوز در حال پردازش اپلیکیشن های استادی پرمیت هست؟

بله. کانادا همچنان در حال پردازش درخواست های ویزای دانشجوی هست. با این حال، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان داده است که بسیاری از اپلیکیشن های مهاجرت به دلیل تأثیر COVID-19 بر روی اداره مهاجرت با تاخیرهای پردازشی روبرو هستند.

 

کانادا یک فرایند دو مرحله ای جدید برای متقاضیان استادی پرمیت اتخاذ کرده است که به برخی از دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد تا تحصیلات خود را در کانادا بدون تصویب نهایی استادی پرمیت خود آغاز کنند (به بخش زیر مراجعه کنید).

 

صفر تا صد اخذ ویزای دانشجویی کانادا را در این مقاله بخوانید.

 

روند تأیید دو مرحله ای جدید کانادا برای ویزاهای دانشجویی چگونه کار می کند؟

به طور معمول، یک دانشجوی بین المللی که در خارج از کانادا زندگی می کند، باید قبل از سفر به کانادا و شروع تحصیل خود، درخواست استادی پرمیت کامل را ارائه دهد و نامه تأیید را دریافت کند. پس از دریافت نامه تأیید، دانشجو می تواند به کانادا سفر کند و در آنجا اجازه تحصیل در بندر ورودی کانادا (POE) را فعال کند.

فرآیند دو مرحله ای جدید دانشجویان را قادر می سازد تا از راه دور، از طریق آموزش از راه دور، در حالی که نوعی تأیید استادی پرمیت را دریافت می کنند، تحصیل خود را آغاز کنند. این بدان دلیل است که، از آنجا که بسیاری از دفاتر مهاجرت کانادا در سراسر جهان تعطیل هستند یا خدمات کمتری را ارائه می دهند، بسیاری از متقاضیان استادی پرمیت نمی توانند برخی از اسناد مورد نیاز برای درخواست استادی پرمیت خود را از جمله بیومتریک، نتایج معاینات پزشکی و اسناد اصلی سفر خود را ارسال کنند.

روند جدید دو مرحله ای به شرح زیر است:

مرحله اول: تصویب اصولی و یادگیری از راه دور (آنلاین)

متقاضیان استادی پرمیت باید حتی اگر توانایی دریافت برخی از مدارک مورد نیاز معمول را ندارند، با ارسال درخواست خود برای استادی پرمیت شروع کنند. بر اساس سیستم جدید دو مرحله ای، برخی متقاضیان می توانند بدون داشتن موارد زیر، اپلیکیشن استادی پرمیت خود را ارائه دهند.

  • بایومتریک
  • معاینه پزشکی
  • گواهینامه های پلیس
  • مدارک اصلی سفر.

با این حال، متقاضیان استادی پرمیت هنوز باید موارد زیر را ارسال کنند:

  • نامه پذیرش از یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) در کانادا
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات صلاحیت استادی پرمیت به غیر از مدارکی که به دلیل COVID در دسترس نیست
  • و فقط برای مدارس کبک: گواهی پذیرش کبک (CAQ).

اگر یک متقاضی استادی پرمیت، اپلیکیشنی را ارائه دهد که واجد شرایط شناخته شود، افسران مهاجرت "تأیید اصولی" یا “approval-in-principle.” را به متقاضی صادر می کنند. با تأیید اصولی، متقاضی استادی پرمیت مجاز است تحصیلات کانادایی خود را در خارج از کشور از امسال آغاز کند.

قابل ذکر است، دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را از خارج از کشور شروع می کنند، می توانند زمان صرف شده در تحصیل در خارج از کشور را برای واجد شرایط بودن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی  (PGWP)حساب کنند، تا زمانی که 50 درصد تحصیلات آنها در داخل کانادا به پایان برسد.

با این حال، یک دانشجوی بین المللی نمی تواند تحصیلات خود را در کانادا آغاز کند تا زمانی که اپلیکیشن استادی پرمیت او به طور اصولی تصویب شود.

مرحله دوم: ارائه مدارک غیرقابل دسترس و تأیید کامل

هنگامی که دانشجو بتواند مدارک ناقص را برای اپلیکیشن استادی پرمیت خود بدست آورد و تحویل دهد، باید این کار را انجام دهد. در این مرحله، افسران مهاجرت اپلیکیشن نهایی استادی پرمیت را ارزیابی می کنند و در مورد تأیید یا رد آن تصمیم می گیرند. دریافت "تصویب اصولی" در مرحله اول، تضمین نمی کند که استادی پرمیت صادر شود. در شرایط عادی، هنگامی که متقاضی، نامه تأیید استادی پرمیت خود را دریافت می کند، می تواند به کانادا سفر کند و مجوز را در یک بندر ورودی کانادا فعال کند. با این حال، به دلیل محدودیت های سفر COVID-19 کانادا، فقط متقاضیان استادی پرمیتی می توانند در کانادا وارد شوند که در یک DLI با برنامه آمادگی COVID-19 تحصیل می کنند. سایر دانشجویان بین المللی می توانند به روز رسانی های محدودیت های سفر کانادا را بررسی کنند تا ببینند چه زمانی واجد شرایط سفر هستند.

 

اگر نتوانم تمام مدارک مورد نیاز برای اپلیکیشن استادی پرمیت را تهیه و ارسال کنم، چه می شود؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، متقاضیان استادی پرمیت ممکن است یک اپلیکیشن ناقص ارائه دهند، در صورتی که به دلیل COVID-19 قادر به دریافت یا ارائه یکی از مدارک گفته شده نباشند، هیچگونه اپلیکیشن استادی پرمیت رد نخواهد شد. در عوض، متقاضیان می توانند با استفاده از مراحل جدید درخواست دو مرحله ای، تحصیلات خود را از طریق آموزش از راه دور از خارج از کانادا شروع کنند تا زمانی که بتوانند مدارک لازم را بدست آورند و با خیال راحت به کانادا سفر کنند.


منبع : https://www.canada.ca/

دیدگاه کاربران