کدام کشورها کدام واکسن ها را قبول می کنند؟

دسته بندی: ویزا و سفارت

2021/09/17


کدام کشورها کدام واکسن ها را قبول می کنند؟

اگر قصد سفر به این زودی را دارید اما نمی دانید آیا واکسنی که با آن واکسینه شده اید به عنوان اثبات معتبر ایمنی COVID-19 توسط کشور مقصد مورد قبول است یا خیر، می توانید از طریق این مقاله به این موضوع پی ببرید. برای استفاده از واکسن کنترل کننده کووید برای سفرهای خارج از کشور، واکسنی را که مصرف کرده اید انتخاب کنید و سپس کشور مقصد خود را پیدا کنید. سپس بررسی کنید که آیا واکسن شما برای ایمن سازی در برابر COVID-19 در کشور مقصد شما معتبر است یا خیر.

وقتی صحبت از بازگشایی مرزها برای کسانی که واکسینه شده اند می شود، موضوع کمی پیچیده تر است. برخی از کشورها درهای خود را به روی سایر کشورهای خاص که وضعیت امن است باز می کنند، در حالی که برخی دیگر به هر کسی که واکسن COVID-19 را زده باشد اجازه ورود می دهند.

کشورهای جهان واکسن های مختلفی را تأیید کرده و مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال، مجارستان کشوری است که بیشترین تعداد واکسن مورد تأیید را دارد، یعنی 8 مورد. از سوی دیگر، اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فقط واکسن های تأیید شده توسط آژانس دارویی اروپا را تأیید کرده اند (که شامل واکسن های مدرنا، فایزر، آسترازنکا و جنسن است). بنابراین، در حالی که فردی که با واکسن Sputnik V واکسینه شده است می تواند به مجارستان سفر کند، نمی تواند وارد آلمان یا فرانسه شود. با توجه به اینکه 2.9 میلیارد نفر حداقل اولین دوز واکسن COVID-19 خود را دریافت کرده اند که در بین آنها 1.1 میلیارد نفر به طور کامل واکسینه شده اند، کشورهای مختلف جهان قرار است مرزهای خود را به تدریج، شاید به آرامی، اما با خیال راحت باز کند.

علاوه بر ایجاد بحران بهداشتی، همه گیری ویروس کرونا همچنین یک بحران مالی ایجاد کرده است، به طوری که اکثر کشورهای جهان میلیون ها نفر را تنها از بخش سفر و گردشگری از دست داده اند. به عنوان مثال، ایالات متحده سال گذشته 766 میلیارد دلار در بخش مسافرت و گردشگری متحمل ضرر شد، در حالی که انگلیس 148 میلیارد پوند و آلمان 161 میلیارد یورو در همان بخش در همان مدت از دست داده اند.

تعداد کشور هایی که واکسن های مورد تایید دارند:

vaccine

تعداد کشورهایی که واکسن اختصاصی را تأیید کرده اند:

Number of countries

 

Vaccine Type

125

Pfizer-BioNTech

87

Moderna

145

AstraZeneca

2

Novavax

73

Sinopharm (Beijing)

49

Sinovac (CoronaVac)

75

Janssen (Johnson&Johnson)

3

CureVac

62

CoviShield

10

Covaxin

10

CanSinoBio

3

Anhui Zhifei Longcom

2

Takeda

3

EpiVacCorona

2

KoviVac

2

QazVac

 

لیست کشورهای که واکسن سینوفارم را قبول می کنند / نمی کنند:

مورد قبول

غیرقابل قبول

اتریش

کانادا

هلند

امریکا

اسپانیا

انگلستان

سوئد

فرانسه

سوئیس

دانمارک

فنلاند

آلمان

مجارستان

ایتالیا

 


دیدگاه کاربران