نحوه دریافت پاسپورت اروپایی و شهروندی کامل اتحادیه اروپا

دسته بندی: ویزا و سفارت

2021/10/11


جای تعجب ندارد که بسیاری از مردم مشتاق دریافت شهروندی اروپایی هستند و به همراه آن از یک کشور درجه یک اتحادیه اروپا پاسپورت دریافت می کنند. هرچند شهروندی اروپایی بسیار مورد توجه است، اما به دست آوردن آن آنچنان آسان هم نیست. اینکه آیا می توانید پاسپورت محبوب اتحادیه اروپا را دریافت کنید یا خیر، به چند مورد بستگی دارد.

این مقاله چگونگی اخذ شهروندی اتحادیه اروپا را تشریح می کند، که در آن به طور خلاصه به شش روش انجام این کار اشاره می کنیم.

 

شهروندی اروپایی چیست؟

شهروندی اتحادیه اروپا به شما امکان می دهد از مزایای ناشی از حق جابجایی، اقامت و اشتغال در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برخوردار شوید. پاسپورت هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شما دسترسی، امتیاز و حقوق لازم را می دهد تا بتوانید آزادانه از هر مرز در بیش از ده ها کشور عبور کنید، به سفرهای بدون ویزا دسترسی داشته باشید و از یک سیستم مراقبت ملی برخوردار باشید که یکی از بهترین ها در جهان است. به خاطر همین دلایل است که شهروندی اروپایی به یکی از مورد علاقه ترین و مورد درخواست ترین عناوین تبدیل شده است.

 

چرا شهروندی اتحادیه اروپا؟ مزایای آن چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود هر کسی بخواهد در کشور های اتحادیه اروپا مهاجرت کرده و زندگی کند. در اینجا فقط تعدادی از آنها ذکر شده است:

  • دسترسی به کار در 28 کشور جهان
  • توانایی زندگی و داشتن اقامت دائم
  • توانایی سفر بدون ویزا
  • سیستم بهداشت ملی عالی
  • حقوق و حمایت ها به عنوان شهروند اتحادیه اروپا
  • توانایی راه اندازی کسب و کار و دارایی ملک
  • شهروندی طرح B
  • مزایای اجتماعی

 

چگونه می توان شهروند کشور های اروپایی شد؟

راه های مختلفی برای اخذ تابعیت اروپایی وجود دارد. بهترین مسیر برای هر فرد بستگی به شرایط خاص خود و همچنین کشوری دارد که می خواهند تابعیت اتحادیه اروپا را در آن کسب کنند.

  • تبار
  • تابعیت
  • یپدا کردن کار
  • ازدواج
  • کسب و کار
  • سرمایه گذاری

 

لیست دانشگاه های اروپا را اینجا ببینید.

 

6 راه برای دریافت پاسپورت اروپایی

  1. شهروندی بر اساس تبار: شهروندی بر اساس اصل و نسب ساده ترین و ارزان ترین راه برای شهروند شدن اروپا برای کسانی است که واجد شرایط هستند. برای واجد شرایط بودن، شما باید یا والدین، ​​پدربزرگ و مادربزرگ، یا در برخی موارد، اجدادی داشته باشید که شهروندان کشور اروپایی مورد نظر هستند یا در آن کشور متولد شده اند. تعداد نسلی که می توانید برای واجد شرایط بودن آنها تعیین کنید بستگی به قوانین آن کشور خاص دارد.

کشورهای اروپایی زیر همگی بر اساس برنامه های تبار تابعیت خود را تعیین کرده اند:

آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، ایرلند، لیتوانی، انگلستان و لهستان.

شهروندی بر اساس نسب بهترین گزینه است زیرا معمولاً هزینه آن کمتر از 1000 دلار است و در اکثر موارد می تواند طی چند ماه تا یک سال تکمیل شود. متأسفانه ، همه خوش شانس نیستند که دارای نسب اروپایی باشند ، به این معنی که آنها باید یکی از دو روش دیگر را که در زیر ذکر شده است، دنبال کنند.

 

  1. شهروندی توسط تابعیت: گزینه بعدی و متداول ترین روند اخذ شهروندی اروپایی از طریق فرایند تابعیت است. این یک گزینه متنوع تر است، با تعداد زیادی مسیر، زمان بندی و هزینه های مختلف. اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن تأکید کرد این است که اخذ شهروندی از طریق تابعیت ناگزیر مستلزم صرف زمان و تلاش است، صرف نظر از مسیر خاصی که طی خواهید کرد. با این حال، این روش تنها گزینه مناسب برای بسیاری از افراد است. هر کشور اروپایی مجموعه ای از الزامات و فرایندهای خاص خود را برای تبدیل شدن به یک شهروند دارای تابعیت دارد. وجه مشترک همه آنها این است که برای تبدیل شدن به یک شهروند تابعیتی، ابتدا باید اقامت دائم را کسب کنید.

راه های دستیابی به این هدف و در نهایت شهروند شدن عبارتند از:

 

  1. کار کردن: تقریباً در هر کشور اروپایی ممکن است واجد شرایط اخذ اقامت باشید اگر بتوانید یک شغل تمام وقت در آنجا بدست آورید، پرداخت مالیات را شروع کنید و سایر معیارهای اساسی را برآورده کنید. پس از یک دوره زمانی مشخص (معمولاً حدود 5 - 10 سال)، سپس واجد شرایط درخواست شهروندی خواهید بود. مشکل این گزینه این است که شما معمولاً باید توسط یک شرکت محلی استخدام شوید که از شما حمایت می کند.
  2. ازدواج: ازدواج با یک شهروند اتحادیه اروپا معمولاً روند سریع اقامت و پس از آن شهروندی را تضمین می کند. روشی که دنبال می شود تقریباً مانند دریافت شهروندی دیگران از طریق تابعیت است، اما می توان جدول زمانی را در برخی از کشورهای اروپایی به طور قابل توجهی کوتاه کرد. مشکل اینجاست که بدیهی است شما باید شخص دیگری را پیدا کنید که موافق این امر باشد. البته این مورد قوانین بسیار سختی دارد؛ بطور مثال در آلمان زوجین باید حداقل سه سال قبل از درخواست برای شهروندی با یکدیگر زندگی کرده باشند.
  3. کسب و کار: چندین کشور اروپایی به کسانی که شروع به کار می کنند اجازه اقامت می دهند. معمولاً معیارهای سختگیرانه ای وجود دارد که بر آنچه "مشاغل واقعی" تلقی می شود، حاکم است و متقاضی باید در حال گذراندن این پروسه به طور فیزیکی در کشور زندگی کند. کشورهای اروپایی که به صاحبان مشاغل اقامت می دهند شامل بلژیک، استونی، لیتوانی، اسلواکی، مجارستان و لتونی است. راه اندازی یک کسب و کار یک راه عالی برای ورود به اتحادیه اروپا است، با این حال، موانع مهمی وجود دارد که ورود را با شرایطی که می تواند سرمایه و زمان زیادی را دشوار کند، دشوارتر می کند.
  4. سرمایه گذاری: آخرین راه برای تبدیل شدن به شهروند اتحادیه اروپا این است که با اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری شروع کنید. برای کسانی که توان مالی دارند، این بهترین راه برای دریافت شهروندی است زیرا شرایط کمتری دارد. این امر با برنامه های سرمایه گذاری ارائه شده در کارائیب و سایر نقاط جهان با تابعیت های مختلف متفاوت است، به این معنی که پس از سرمایه گذاری فوراً به شما شهروندی داده نمی شود. شما نیز مانند بقیه باید مراحل تابعیت را طی کنید، اما این راهی مطمئن و سریع است که با اقامت پای خود را به خانه باز کنید.

 

چالش های مربوط به اخذ شهروندی اروپایی

پاسپورت اروپایی جام مقدس بین پاسپورت ها است، اما این بدان معنی است که گرفتن آن آسان نیست. برای کسانی که واجد شرایط شهروندی اروپایی هستند، این روند می تواند بسیار ساده و آسان باشد. با این حال، برای همه افراد دیگری که به دنبال اخذ شهروندی اروپایی از طریق راه های دیگر هستند، باید از قبل به آنها هشدار داده شود که این یک روند آسان نیست. تقریباً در همه موارد به ترکیبی از زمان، پول و تلاش نیاز دارد.

بررسی های گسترده و الزامات سختگیرانه برای واجد شرایط بودن (مانند برآوردن شرایط حضور فیزیکی برای حفظ اقامت، یادگیری زبان و فرهنگ کشور مورد نظر و غیره) وجود دارد. حتی پس از یک فرآیند طولانی مدت تابعیت، هیچ تضمینی برای موفقیت نهایی در تبدیل شدن به یک شهروند کامل وجود ندارد.

 

 


دیدگاه کاربران