اقدامات جدید و مهم IRCC در رابطه با PGWP کانادا

دسته بندی: ویزا و سفارت

2020/08/28


اقدامات جدید و مهم در مورد اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای واجد شرایط بودن دانشجویان برای شروع برنامه ها به صورت آنلاین

  

بسیاری از دانشجویان بین المللی که قصد دارند در پاییز امسال در کانادا تحصیلات خود را شروع کنند، به دلیل محدودیت های اعمال شده بر روی سفرها، با عدم اطمینان روبرو هستند. IRCC کانادا به تازگی سه اقدام مهم را برای کمک به افرادی که مایل به ادامه فرصت های کاری و تحصیلی خود در کانادا هستند اعلام کرده است. IRCC در یک خبر جدید که به تازگی در وب سایت خود منتشر کرده است، سه اقدام زیر را در مورد صلاحیت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای دانشجویان بین المللی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا، به صورت آنلاین برنامه های آموزشی کانادایی خود را دنبال می کنند، معرفی کرده است.

این تغییرات به منظور ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در قوانین واجد شرایط بودن برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای دانشجویانی که نیاز دارند یا می خواهند برنامه تحصیل کانادایی خود را بصورت آنلاین از خارج انجام دهند، انجام می شود.

 

این سه اقدام جدید در شرایط پاندمی کووید 19 برای کمک به افرادی که به دنبال تحصیل و فرصت های کاری در کانادا می باشند، به شرح زیر است:

 

  • دانشجویان می توانند در خارج از کشور تا 30 آوریل 2021 به صورت آنلاین تحصیل کنند و تا زمانی که 50 درصد از تحصیلات خود را در کانادا انجام دهند، هیچ زمانی از طول دوره PGWP آن ها کسر نخواهد شد.
  • دانشجویانی که برای برنامه های 8 تا 12 ماهه و با تاریخ شروع از ماه می تا سپتامبر سال 2020 ثبت نام کرده اند، می توانند کل برنامه خود را در خارج از کانادا تکمیل کنند و همچنان واجد شرایط PGWP باشند.
  • دانشجویانی که در یک برنامه با تاریخ شروع بین ماه های می و سپتامبر 2020 ثبت نام کرده اند و تا 30 آوریل 2021 به صورت آنلاین تحصیل می کنند و از بیش از یک برنامه تحصیلی واجد شرایط برای PGWP، فارغ التحصیل می شوند، در صورتی که 50 درصد از مطالعات آن ها در کانادا انجام شده باشد، می توانند هنگام درخواست برای PGWP، طول برنامه های تحصیلی خود را ترکیب کنند.

 

برای واجد شرایط بودن برای این اقدامات، دانشجویان باید قبل از شروع برنامه تحصیل در ترم بهار، تابستان یا پاییز 2020 یا برای ترم ژانویه 2021، درخواست استادی پرمیت را ارائه داده باشند و درخواست آنها تایید شده باشد.

 

PGWP یا ویزای کاری پس از تحصیل، توسط افرادی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، درخواست می شود. بعد از اینکه دانشجو برنامه واجد شرایطی را در یک موسسه یادگیری تعیین شده کانادایی (DLI) به اتمام برساند، می تواند PGWP را برای حداکثر مدت سه سال دریافت کند. مدت زمان نهایی PGWP بستگی به مدت زمانی دارد که فرد در DLI کانادایی به تحصیل پرداخته است.

PGWP دانشجویان بین المللی سابق را قادر می سازد تا برای هر کارفرمای کانادایی کار کنند. دانشجویانی که به اقامت دائم در کانادا امیدوار شده اند، به دنبال به دست آوردن تجربه کاری برای افزایش احتمال مهاجرت به کانادا هستند. به دست آوردن تجربه کاری در کانادا می تواند افراد را واجد شرایط برای مسیرهای مهاجرتی خاص مانند برنامه کلاس ورود به کانادا Express Entry‘ کند.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های فعلی سفر کانادا، بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال حاضر قادر به ورود به کانادا نیستند. این امر به چند دلیل مشکل ساز بوده است. یکی از این دلایل این است که قبل از همه گیری ویروس کرونا، تحصیل از راه دور یا آنلاین، نمی توانست به عنوان دلیل برای واجد شرایط بودن PGWP حساب شود.

این امر مدت کوتاهی پس از همه گیری ویروس کرونا تغییر کرد؛ هنگامی که IRCC مجموعه ای از اعلامیه ها را ارائه داد تا تحصیل آنلاین برای محاسبه واجد شرایط بودن PGWP حساب شود. همچنین آخرین اطلاعیه مهم در ماه می بود، زمانی که IRCC اظهار داشت که تحصیل آنلاین تا 31 دسامبر 2020 می تواند هنگام درخواست PGWP محاسبه شود.


منبع : www.canada.ca

دیدگاه کاربران